Daffadu Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Spiller en del Wc3 på nett og noen ganger fryser rett og slett spillet seg uten forvarsel. Jeg kan fremdeles snakke på Ventrilo og gå ut i Windows. I oppgavebehandling står det at Warcraft 3 svarer ikke, og jeg må avslutte oppgaven. Dette skjer KUN i Warcraft. Temperaturene i kabinettet overstiger ikke 50 grader, jeg har ingen andre store oppgaver som kjører samtidig som jeg spiller og jeg har prøvd både reinstallasjon av spillet og formatering. Hva kan være grunnen til at spillet fryser seg? Specs: Processor Model : AMD Athlon 64 Processor 3200+ Speed : 2.21GHz Model Number : 3200 Cores per Processor : 1 Unit(s) Threads per Core : 1 Unit(s) Internal Data Cache : 64kB, Synchronous, Write-Back, 2-way set, 64 byte line size L2 On-board Cache : 512kB, ECC, Synchronous, Write-Back, 16-way set, 64 byte line size System Mainboard : nForce Bus(es) : ISA AGP PCI IMB USB i2c/SMBus Multi-Processor (MP) Support : 1 Processor(s) Multi-Processor Advanced PIC (APIC) : Yes System BIOS : Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG Total Memory : 1022MB DDR-SDRAM Chipset 1 Model : Epox Computer Co Ltd nforce3 CPU to PCI Bridge Front Side Bus Speed : 2x 804MHz (1608MHz data rate) Chipset 2 Model : Advanced Micro Devices (AMD) Athlon 64 / Opteron HyperTransport Technology Configuration Front Side Bus Speed : 2x 804MHz (1608MHz data rate) Total Memory : 1GB DDR-SDRAM Memory Bus Speed : 2x 200MHz (400MHz data rate) Video System Monitor/Panel : SyncMaster 940BF,SyncMaster Magic CX903B/CX916B(Digital) Monitor/Panel : Generisk PnP-skjerm Adapter : NVIDIA GeForce 6800 GS/XT Operating System(s) Windows System : Microsoft Windows Vista Business 6.00.6000 Platform Compliance : Win32 x86 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB NFORCE4-A939, nForce4, Socket-939 Mvh Dagfinn Reitan Lenke til kommentar
Caze Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Hvis det kun er Warcraft 3 som oppfører seg problematisk, er det jo sannsynligvis en patch som skal til. Har du lagt inn siste tilgjengelige patch for spillet? Og Warcraft 3 ble jo aldri laget for å gå på Vista. Det kan hende at du trenger å gjøre noen håndgrep for å få det til å fungere smertefritt. Google f.eks. "warcraft 3 on vista" o.l. Endret 26. november 2007 av Caze Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Har vært borte i noen spill der de som har vista må sette spille til å kjøre i XP-modus. Vet ikke nøyaktig hvordan dette gjøres da jeg ikke har vista selv, men tror det er å høyreklikke på snarveien/ exe-fila og velge der. Lenke til kommentar
Daffadu Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Tilleggsinformasjon: Det samme skjedde da jeg hadde Windows XP. Angående patch så er det umulig å spille online på battle.net uten den nyeste, så det er ikke problemet. Nå de siste kveldene har jeg faktisk ungått at spillet slutter å svare, kanskje på grunn av at jeg avsluttet alle unødvendige program. Vet ikke 100% om disse programmene (antivirus, mirc, firefox) er synderne, men jeg håper det. Tar gjerne imot flere tips, i tilfelle dette ikke fungerer. Lenke til kommentar
zvein Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg har kjørt Warcraft 3: Frozen Throne på Vista siden Juni, og den har ikke kræsjet en eneste gang. Kjører det uten no custom settings(bortsett fra å gjøre om til widescreen oppløsning i registeret). Har spilt masse på Battle.net, LAN og singleplayer. 0 problem her hvertfall Lenke til kommentar
Daffadu Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Fjerning av unødvendige program fiksa ikke problemet, skal prøve å skifte nettverkskort for å se om det kan være grunnen. Vil gjerne ha flere innfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå