Atesha Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Her er min ... System Status står på "Warning" fordi viftene er kobla til en LCD skjerm eller noe men de sviver fort ^^ Core på Speedfan er Skjermkortet.... (flamme + 58 grader ) Har jo ikke samme CPU som deg da... har E6750, men er jo makan til temperatur... Endret 25. november 2007 av Simsku93 Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Tror at det kanskje går ann å sette CPU tempen til "ignored" i BIOS... på visse hovedkort. Men du er altså sikker på at det er dette som er tilfelle? Har virkelig dioden slått seg så kan du sende inn brikken til reklamasjon... Det går og sette den til ignored på mitt hk:) Kanskje jeg sender den inn... Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Tror jeg har løst problemet:) er nå 54*C Idle og oppimot 75*C under load.. Tror kanskje jeg har for mye kjølepasta så jeg prøver og skrape av litt... EDIT: Jeg tok nok seiern på forskudd... Nå er den like varm igjen... Merkelig att den skulle bli varmere da jeg skrudde PC-en av og på... Endret 26. november 2007 av MartinMyhre Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Men som sagt... er kjøleribben varm under load? Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Men som sagt... er kjøleribben varm under load? Nei, kjøleribben er ikke varm under load... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Hmmm, antar det ikke er noen mulighet å kjenne på varmen under selve hovedkortet der prosessoren sitter, men kjennes det kanskje varmt ut rundt sokkelen? (85 grader burde gitt brannskader rimelig raskt om kjøleribben hadde tatt opp noe av energien) Det skal ikke være SÅ stor forskjell på hvordan man smører på kjølepasta at CPUen går opp i 85 grader uten at kjøleribbene blir varme. Jeg ville egentlig tippet på feil temp-avlesning av dioden, uten at jeg naturligvis kan si noe sikkert. Endret 26. november 2007 av andrull Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Hmmm, antar det ikke er noen mulighet å kjenne på varmen under selve hovedkortet der prosessoren sitter, men kjennes det kanskje varmt ut rundt sokkelen? (85 grader burde gitt brannskader rimelig raskt om kjøleribben hadde tatt opp noe av energien)Det skal ikke være SÅ stor forskjell på hvordan man smører på kjølepasta at CPUen går opp i 85 grader uten at kjøleribbene blir varme. Jeg ville egentlig tippet på feil temp-avlesning av dioden, uten at jeg naturligvis kan si noe sikkert. Det går ann og kjenne på socketen og jeg tipper temperaturen er rund 45*C. Lenke til kommentar
Atesha Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hmmm, antar det ikke er noen mulighet å kjenne på varmen under selve hovedkortet der prosessoren sitter, men kjennes det kanskje varmt ut rundt sokkelen? (85 grader burde gitt brannskader rimelig raskt om kjøleribben hadde tatt opp noe av energien)Det skal ikke være SÅ stor forskjell på hvordan man smører på kjølepasta at CPUen går opp i 85 grader uten at kjøleribbene blir varme. Jeg ville egentlig tippet på feil temp-avlesning av dioden, uten at jeg naturligvis kan si noe sikkert. Det går ann og kjenne på socketen og jeg tipper temperaturen er rund 45*C. Merkelig... Om du ikke har altfor dorlig plass kan du jo prøve med en annen kjøler... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå