Gå til innhold

Core 2 Duo E6850 Fortsatt Veldig Varm..:(


MartinMyhre

Anbefalte innlegg

Her er min ... System Status står på "Warning" fordi viftene er kobla til en LCD skjerm eller noe :p men de sviver fort ^^ Core på Speedfan er Skjermkortet.... (flamme + 58 grader )

 

Har jo ikke samme CPU som deg da... har E6750, men er jo makan til temperatur...

post-145436-1196024735.jpg

Endret av Simsku93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har løst problemet:)

er nå 54*C Idle og oppimot 75*C under load.. Tror kanskje jeg har for mye kjølepasta så jeg prøver og skrape av litt...

8168uh1.jpg

EDIT: Jeg tok nok seiern på forskudd...:(

Nå er den like varm igjen...

Merkelig att den skulle bli varmere da jeg skrudde PC-en av og på...

Endret av MartinMyhre
Lenke til kommentar

Hmmm, antar det ikke er noen mulighet å kjenne på varmen under selve hovedkortet der prosessoren sitter, men kjennes det kanskje varmt ut rundt sokkelen? (85 grader burde gitt brannskader rimelig raskt om kjøleribben hadde tatt opp noe av energien)

Det skal ikke være SÅ stor forskjell på hvordan man smører på kjølepasta at CPUen går opp i 85 grader uten at kjøleribbene blir varme.

 

Jeg ville egentlig tippet på feil temp-avlesning av dioden, uten at jeg naturligvis kan si noe sikkert.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Hmmm, antar det ikke er noen mulighet å kjenne på varmen under selve hovedkortet der prosessoren sitter, men kjennes det kanskje varmt ut rundt sokkelen? (85 grader burde gitt brannskader rimelig raskt om kjøleribben hadde tatt opp noe av energien)

Det skal ikke være SÅ stor forskjell på hvordan man smører på kjølepasta at CPUen går opp i 85 grader uten at kjøleribbene blir varme.

 

Jeg ville egentlig tippet på feil temp-avlesning av dioden, uten at jeg naturligvis kan si noe sikkert.

Det går ann og kjenne på socketen og jeg tipper temperaturen er rund 45*C.

Lenke til kommentar
Hmmm, antar det ikke er noen mulighet å kjenne på varmen under selve hovedkortet der prosessoren sitter, men kjennes det kanskje varmt ut rundt sokkelen? (85 grader burde gitt brannskader rimelig raskt om kjøleribben hadde tatt opp noe av energien)

Det skal ikke være SÅ stor forskjell på hvordan man smører på kjølepasta at CPUen går opp i 85 grader uten at kjøleribbene blir varme.

 

Jeg ville egentlig tippet på feil temp-avlesning av dioden, uten at jeg naturligvis kan si noe sikkert.

Det går ann og kjenne på socketen og jeg tipper temperaturen er rund 45*C.

 

Merkelig... :hmm:

 

Om du ikke har altfor dorlig plass kan du jo prøve med en annen kjøler... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...