kjakan_mm Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 hei, jeg har tidligere postet posten "defekt hovedkort eller ei" fikk mange svar.. de fleste sa at det var forde prosessoren min var defekt at maskina ikke startet, men nå har jeg fått ny prosessor:: Jeg satte prosessoren i, satt i strømmen, det rykket litt i viftene som vanlig, men når jeg trykker på startknappen skjer det ingenting! dette var nøyaktig det samme som skjedde da min prosessor var defekt -og at det var derfor den ikke startet.. men den starter jo ikke med ny prosessor heller. og ja, bryteren er koblet riktig og den funker.. Takker så mye for alle svar.. Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hva med å bytte hovedkortet, så vil det nok fungere. Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Hva med å bytte hovedkortet, så vil det nok fungere. jeg prøver jo nå å finne ut om det er hovedkortet som er ødelagt, og eventuelt finne ut hvordan jeg kunne reparere det.. hvis jeg hadde råd til å bare kjøpe et nytt hovedkort så hadde jeg jo gjort det med en gang. ps: psu funker.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hva forventer du egentlig, det er faktisk ingen annen måte å finne ut hva som er defekt enn å bytte deler. (Ser bort fra å måle seg fram, det er det vel "ingen" som har utstyr til likevel). Du har valget mellom å la et verksted gjøre det eller kjøpe deler selv, hvis du velger rett komponent første gang har du spart penger, hvis ikke så blir vel begge valg like dyrt? Det er sjeldent mulig (eller lønnsomt) å reparere et hovedkort. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Sett på en vifte med høy rpm (min 2500) på cpu_fan eller hva det heter (er et slikt sted der cpuvifte skal kobles spesielt på hk) og prøv. Det kan være vifta fordi det er noe med signaler og dritt som er bedritent. Prøv med en annen vifte (har jo en kabbis liggende, har ikke lest forige tråd som er din men kanskje cpuvifta ikke går fortnok...) Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Hva forventer du egentlig, det er faktisk ingen annen måte å finne ut hva som er defekt enn å bytte deler. (Ser bort fra å måle seg fram, det er det vel "ingen" som har utstyr til likevel). Du har valget mellom å la et verksted gjøre det eller kjøpe deler selv, hvis du velger rett komponent første gang har du spart penger, hvis ikke så blir vel begge valg like dyrt? Det er sjeldent mulig (eller lønnsomt) å reparere et hovedkort. Har finni feilen.. det er noen condensatorer som har enten brent seg av eller så er det jeg som har vært klønete... uansett skal jeg sende en mail til msi og spørre åssen condensator nr. c506 er.. Lenke til kommentar
alos Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 ku kan jo muligens prøve å bruke datan din til noe nyttig, ikke bare fikle inn på hovedkortet med skrutrekkere og annes søppel, hør med msi du så kan jeg sikkert skaffe ny condensator til deg, blir altis bra med litt jallamekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå