vinzenT Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Det finnes bittesmå kjøleskap på teknikkmagasinet. Du får plass til en brusboks. Tenker du får plass til ca. 3-4 snusbokser da. Vurderer dette sterkt selv. EDIT: Kjøleskapet kjører på strøm fra en usb-port Endret 14. januar 2008 av vinzenT Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Ser ikke ut som om vifta som kjøler ned kjøleribba bak på kjøleskapet, har greid den harde belasningen. Den lager noen enorme vibreringer. Har åpnet det, så nå har jeg brutt garantien.... Ikke selger feks. komplett en vifte som er like kraftig. Så jeg må finne på noe lurt og gjøre der...... Har du fått montert ei ny vifte som kjøler greit i kjøleskapet?? Skulle gjerne likt å vite hvilke vifte og hvordan den fungerer? Om kjøla kjøler bra etter bytting? Jupp, har bestillt som sagt 2stk vifter. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=4...amp;mcat=15s351 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...amp;mcat=15s351 Så skal jeg se hvilken av de som kjøler best. Merk: Det er ikke vifta som er inni kjøleskapet som er gått, men den som kjøler ned kjøleribba på peltier elementet på utsiden av kjøleskapet. I teorien skal papst vifta være like kraftig som den originale vifta, men jeg vet ikke hvordan det er i praksis, så derfor bestillte jeg 2 forskjellige.... Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Da har jeg fått viftene i hus. Og den som jeg brukte, og som passet perfekt, var denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...amp;mcat=15s351 Nå gav kjøleskapet fra seg mindre lyd også. I tillegg til at vifta bruker 1 Watt mindre, noe som er ganske bra. Ser ut som om den nye vifta kjøler like mye som den gamle. Ellers hadde den ikke greid og kjølt ned til 4 Grader. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Hei, jeg har nå skaffet meg denne. Syntes at den fungere greit nok, fin str for mitt bruk ihvertfall da jeg har et annet kjøleskap også. Kjøle effekten som så, kunne vært litt bedre, men fungerer greit til snusen 650 betalte jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Ikke for og si at ditt er dårligere enn mitt, eller noe slikt. Men viss du hadde kjøpt det jeg kjøpte, altså du hadde lagt på en 100 lapp, så hadde du fått ett som var 20 liter større, og hadde hatt plass til 2 ganger så mye brusbokser. Men bortsett fra det, så ser det jo ut som ett greit kjøleskap. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Joda, stemmer nok det men som sagt har jeg et "fullsize" kjøleskap også, så har plass til nok. (det andre kjøleskapet ble kun brukt til drikke og snus, og nå bare til drikke hehe. Endret 24. januar 2008 av jonas_blomster Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Ah, heh. Da så....fungerer nok med ett lite i tillegg da. Tror at jeg også må ha meg ett Quote jonas_blomster: "fillsize kjøleskap" Quote slutt, fordi jeg kan ikke holde på og skifte vifter hele tiden, blir litt dyrt i lengden...... Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Men lurer bare på en ting, siden kjøleskapet blir kjølt av et tec-element. Vil det ikke da bli kaldere i kjøleskapet om jeg kjøler den "varme" siden av elementet bedre? Eller har jeg misforstått Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Men lurer bare på en ting, siden kjøleskapet blir kjølt av et tec-element. Vil det ikke da bli kaldere i kjøleskapet om jeg kjøler den "varme" siden av elementet bedre? Eller har jeg misforstått Jo i teorien ja, men mange ting å ta hensyn til. Her er en veldig bra link om TEC/peltier. Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Det stemmer det, jonas_blomster. Men trenger du virkelig en lavere temperatur enn 3-4Grader? Med mindre du skal bruke det som en fryseboks, da er det jo greit med minus grader, men ikke viss du kun skal bruke det som ett kjøleskap. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Har ikke målt temp i kjøleskapet, men er ikke helt fornøyd. Ville gjerne hatt det litt kaldere. Og så går ikke vifta til kjøleskapet rundt konstat, men bråker en del når den først går. Tror dere at jeg kunne ha forbedret kjøleevnen ved å montere for eks en 80 til 120mm trakt (tror det er en 80mm vifte bak, men har ikke sett så nøye enda) og da heller montere en 120mm vifte som går noe roligere men konstant? Evt forbedre kjølebklokka til sitter på TECen? Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Det er en 120mm vifte som står i fra før. Men du kan bytte den ut til en som går roligere (og som er av bedre kvalitet) og du vil da få en vifte som går konstant. Ivertfall gjør den det på det jeg har. Ble tilbake i denne tråden for og finne ut hvilken vifte jeg valgte. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Prøver å få tak i et slikt kjøleskap men ingen har dem lenger. Noen som kan hjelpe meg å finne 1 ?. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Det høres ut som dere har havnet i en TEC/Peltier-grøft dere ikke kommer ut av ... Hvorfor er det ingen som nevner det opplagte - minibar? De går uten vifter og kompressorer og den eneste lyden de lager kommer når du åpner/lukker døra. Litt googling ledet meg til Dometic's 17 ulike modeller. Dometic Norway holder til i Sandefjord. De selger vel primært til hotellnæringen vil jeg tro, men det utelukker jo ikke muligheten for salg til privatpersoner. edit: Dometic selger også "kompakte kjøleskap" som vel i praksis er en minibar som ikke er beregnet på hotellmarkedet. MiniCool kaller de serien ... Det finnes sikkert andre leverandører også. Endret 4. mars 2009 av nebrewfoz Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Flotte minibarer det der, men de er nok for det første for dyre for det andre er det bare bransjer som kan bestille herfra. Men takk for tilbakemelding uansett ). Kjølespane de haddet på microplex før haddet vært mitt i blinken. De har et disney skap på komplett men det er med CD spiller så det må evnt bli siste utvei. Endret 4. mars 2009 av simalarion Lenke til kommentar
mhs-rx Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Disse selger et veldig billig lite kjøleskap som går på strøm fra USB-porten. Det er plass til en cola boks eller noen snusbokser. Prisen er på 179kr, og det er gratis frakt på alle produkter. Den fås kjøpt her: Gratis Frakt Direkte link til kjøleskap: Mini Kjøleskap Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 mhm, eller bare bestille direkte fra dealextreme.com... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå