Gå til innhold

Lyden behandles helt feil i PC-en?


Anbefalte innlegg

Ja, jeg har et problem jeg har hatt siden jeg skiftet PC for snart over en måned siden.

Det er at surround-lyden blir sendt ut feil på et eller annet vis. Har lydkort innebygd på hovedkortet og et Creative Audigy 2 ZS i en PCI-slot. Men uansett hvem av dem jeg bruker så kommer lyden ut feil. Høytalerne foran, senter og sub får begge riktig signal, men signalet for lydene bak kommer ut feil, bak-venstre blir sendt ut på begge høytalerne, mens bak-høyre sendes ikke ut i det hele tatt. Har sjekka nok kabler og roting til at jeg vet at signalet ut er feil.

Men er dette reklamasjonssak eller er det en lett fiks for de med noe peiling (delvis, ikke meg) eller må jeg returnere hovedkortet (er vel der lyden behandles iforhold til resten av PC-en før det sendes til lydkortet?) til SHG og vente et par uker for et mindre problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at jeg kan fint stille på om det skal være "surround" eller 2.1 eller 5.1 eller 2.0 osv osv, men det er signalet til de bakre høytalerne som bare blir sendt til at det skal spilles av på venstre bakhøytaler og høyre er stum uansett.

Dette skjer med to forskjellige lydkort og jeg har liten peiling på hvordan lyden behandles før høytalerne og lurer på om det går innom en krets eller noe på hovedkortet først, at det er en fysisk skade eller noe :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hadde et lignende problem selv. Jeg fikset kontaktene med en kniv slik at jeg kunne bytte om kanalene, (Dell-anlegg, så kontaktene "kunne" ikke plugges "feil"). Rett etter jeg hadde skamfert kablene fant jeg ut at kontaktene i PC-en ikke sto skikkelig i. Gikk heldigvis ikke ut over lydkvaliteten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Nei, de kontaktene fra hver enkel høyttaler, som festes i den innebygde forsterkeren i subwooferen.

 

EDIT: Det var disse jeg snakket om da jeg hadde problemer. Problemet lå derimot ikke i disse, men i kablene som var koblet til PC-en.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...