chokke Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ja, jeg har et problem jeg har hatt siden jeg skiftet PC for snart over en måned siden. Det er at surround-lyden blir sendt ut feil på et eller annet vis. Har lydkort innebygd på hovedkortet og et Creative Audigy 2 ZS i en PCI-slot. Men uansett hvem av dem jeg bruker så kommer lyden ut feil. Høytalerne foran, senter og sub får begge riktig signal, men signalet for lydene bak kommer ut feil, bak-venstre blir sendt ut på begge høytalerne, mens bak-høyre sendes ikke ut i det hele tatt. Har sjekka nok kabler og roting til at jeg vet at signalet ut er feil. Men er dette reklamasjonssak eller er det en lett fiks for de med noe peiling (delvis, ikke meg) eller må jeg returnere hovedkortet (er vel der lyden behandles iforhold til resten av PC-en før det sendes til lydkortet?) til SHG og vente et par uker for et mindre problem? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Siste forsøk på bump fra min side. Jækla irriterende problem Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Har du en "Audio manager" som er konfigurert feil? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Om du forklarer hva en "Audio manager" er så kan jeg prøve å svare etter beste evne :O . Har bare installert drivere til lydkortet og hovedkortet. Kan ikke en behandling av lyden monge seg inni der et sted? Lenke til kommentar
oddi Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det følger som regel med et program til å stille inn diverse ting når du installerer lydkort driveren, kanskje det er noe du må sette opp her. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Poenget er at jeg kan fint stille på om det skal være "surround" eller 2.1 eller 5.1 eller 2.0 osv osv, men det er signalet til de bakre høytalerne som bare blir sendt til at det skal spilles av på venstre bakhøytaler og høyre er stum uansett. Dette skjer med to forskjellige lydkort og jeg har liten peiling på hvordan lyden behandles før høytalerne og lurer på om det går innom en krets eller noe på hovedkortet først, at det er en fysisk skade eller noe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hadde et lignende problem selv. Jeg fikset kontaktene med en kniv slik at jeg kunne bytte om kanalene, (Dell-anlegg, så kontaktene "kunne" ikke plugges "feil"). Rett etter jeg hadde skamfert kablene fant jeg ut at kontaktene i PC-en ikke sto skikkelig i. Gikk heldigvis ikke ut over lydkvaliteten. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Opp . Hvor er disse kontaktene plassert? Er fortsatt sånn og jeg er på randen til å gi opp . Og kan det være en fysisk feil på hovedkortet eller hvor lyden behandles, delvis en feil jeg ikke kan fikse opp i, men heller må sende tilbake kortet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 De tre kontaktene fra surround-anlegget man plugger inn i lydkortet sto ikke skikkelig i. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 "Jeg fikset kontaktene med en kniv slik at jeg kunne bytte om kanalene" De kontaktene du putter inn i PC-en? Vel, tviler på at det er der problemet sitter for min del for uansett hvor mye jeg mikser og trikser så kommer det på alle tre kanalene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Nei, de kontaktene fra hver enkel høyttaler, som festes i den innebygde forsterkeren i subwooferen. EDIT: Det var disse jeg snakket om da jeg hadde problemer. Problemet lå derimot ikke i disse, men i kablene som var koblet til PC-en. Endret 15. desember 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Ah, men problemet mitt sitter bak PC'ens fire vegger etter hva jeg har skjønt. Men takk uansett . Uheldigvis kan jeg ikke få sjekka med andre høytalere, men siden problemet kommer med høytalerne foran om det er de som mottar lyden bak så kan jeg si at de ikke er problemet . Lenke til kommentar
chokke Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Jajaaaaaaaaaaaaa, opp til toppen nok en gang. Tiden begår, kun problemet består............. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå