Gå til innhold

Trenger litt hjelp med Vista

Deb2494

Anbefalte innlegg

Hello, jeg kunne godt tenkt meg å ta bilder av skjermen min noen ganger (eller hva som er på skjermen da..)

Vanligvis bruker man jo print screen knappen, men denne ser ikke ut til å reagere.. :S

Jeg har ganske ny HP Pavilion 6000 med Vista, insert og prinstcreen er i en knapp, men hva skal jeg holde inne eller trykke får å bruke print screen?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Print screen teksten på knappen er nok rammet inn av en firkant, da skal du holde nede Fn knappen samtidig for å få bruke denne funksjonen.

For å ta bilde av kun det aktive vinduet, så holder du nede Alt+Fn og trykker på print screen.

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Eller du kan bruke det nye screenshotverktøyet (snipping tool) i Vista.

Bare skriv 'snip' i søkefeltet i startmenyen.

Å bruke snip, eller utklippsverktøy, er mye enklere enn å bruke print screen. Når du har funne og starta programmet første gangen, som beskrevet i innlegget ovenfor, så kan du gå i alternativer og velge at programmet skal ligge på oppgavelinjen, lett tilgang :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...