Raslefu Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Noen som har sett "The Magnificent Seven" TV-serie (1998)? Ser Platekompaniet har sesong 1 inne. Fikk lyst på den. Digger de fire klassiske (strengt talt er det vel kun den første som er klassisk) filmene Kilde: http://www.imdb.com/title/tt0129695 Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg elsker western-filmer. Leser også masse western-tegneserier. For meg er GBU den beste western-filmen gjennom tidene. Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Den gamle western TV-serien Centennial - Kampen om Colorado kommer ut på DVD. Denne skal jeg skaffe meg Ref: IMDB Endret 16. november 2008 av Raslefu Lenke til kommentar
GAPP Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Er det noen som kan anbefale westerns med ekte indianere i? Da tenker jeg ikke på "indianere" der hvite har skokrem i ansiktet og snakker kav engelsk. Det er det værste jeg ser. Et eksmepel på språket er den miserable "Bury my heart at wounded knee". Elsker filmen Geronimo. Liker også godt filmen "Son of the morning star", som bærer litt preg av 80-talls filmteknikk, men der indianerene virkelig er ekte og blir bra spilt. Handler om slaget ved Little Big Horn og forløpet til dette. Setter stor pris på tips. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Dances With Wolves er vel et ganske åpenbart forslag, selv om filmen ikke har noe særlig av cowboyer og slikt. The New World og The Last of The Mohicans er andre gode indianerfilmer, men de foregår riktignok før den klassiske western-epoken. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Nylig sett youn guns 1 og 2. kongefilmer. er det noen som har andre filmer med billy the kid eller liknende? liker også trinity filmene. har sett en god del western filmer men husker ikke navnet på alle. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 noen bra tips til western filmer med clint eastwood i? har fått dilla på western filmer som han er med i har sett : the good, bad and the ugly, hang em high og den for en neve dollar Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 noen bra tips til western filmer med clint eastwood i? har fått dilla på western filmer som han er med i Unforgiven. Elles: http://www.imdb.com/name/nm0000142/filmogenre#western Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Unforgiven va ikke den beste western filmen eg hadde sett. den hadde gode skuespillere og western stemningen var der men synes ikke handlingen var den beste. Så den no nylig faktisk. Endret 1. februar 2009 av morgan_kane Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Akk ja, jeg liker godt western (vote history): 3:10 to Yuma (2007) 9 Buono, il brutto, il cattivo., Il (1966) 9 No Country for Old Men (2007) 9 Per un pugno di dollari (1964) 9 The Wild Bunch (1969) 9 C'era una volta il West (1968) 8 Per qualche dollaro in più (1965) 8 Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) 8 Unforgiven (1992) 8 The Great Train Robbery (1903) 7 Dances with Wolves (1990) 6 The Gold Rush (1925) 6 Brokeback Mountain (2005) 5 Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Casey Affleck var en av de få tingene som gjorde Jesse James verdt å se. Så Butch Cassidy and the Sundance Kid i dag. Ga den en 10/10 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Unforgiven va ikke den beste western filmen eg hadde sett. den hadde gode skuespillere og western stemningen var der men synes ikke handlingen var den beste. Så den no nylig faktisk. Unforgiven er en av tidenes westernfilmer, og Clinterns nest beste bak The Good, the Bad and the Ugly. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 noen bra tips til western filmer med clint eastwood i? har fått dilla på western filmer som han er med i har sett : the good, bad and the ugly, hang em high og den for en neve dollar Clinteren har mange gode. Av de jeg kommer på i farta kan jeg jo nevne "Pale rider", "The Outlaw Josey Wales", "Two Mules For Sister Sara" og den filmen du ikke har sett i spagetti-triologien hans, "For a few dollars more". Om du ønsker å prøve deg på litt annerledes Western, kan du sjekke ut "The Beguiled" og "High Plains Drifter". Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har nå sett Unforgiven og The good, bad and the ugly. Utrolig bra, stemning uten like. Nå har jeg ganske høe forhåpninger til Once upon a time in the west som jeg enda har stående usett. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Bare for å si ifra er de to helt forskjellige, men så absolutt like god. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Beste Western må være TAoJJbtCRF (knis), nettopp pga at karakterene er mennesker man bryr seg om og ikke kalde personer med sigar, nedsvettede ansikt som ALLTID myser mistenkelig mens de momler "There are two kinds of people in this world...". Men for all del; Leone-western er utrolig tøft. Det vekker bare ingen følelser i meg Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 The Assassination of Jesse James By The Coward Robert Ford (TAoJJbtCRF som du så fint påpeker) er mer ett periodedrama. Den har ingen typisk western-elementer, og kan vel ikke sammenlignes med Leones filmer? Den er satt i den seine cowboy-tia, men uansett.. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Enig, men guns are blazing, horses are ridden og western står som sjanger på coveret. Så det så Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Joda, den har en western i magen, men vil heller sammenligne den med filmer som There Will Be Blood, lange treige filmer om mennesker og deres utvikling (og forhold mellom de og kontaktene deres). Periodedrama (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå