Gå til innhold

Den store Western-tråden!

Speik

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Er det noen som kan anbefale westerns med ekte indianere i? Da tenker jeg ikke på "indianere" der hvite har skokrem i ansiktet og snakker kav engelsk. Det er det værste jeg ser. Et eksmepel på språket er den miserable "Bury my heart at wounded knee".

Elsker filmen Geronimo. Liker også godt filmen "Son of the morning star", som bærer litt preg av 80-talls filmteknikk, men der indianerene virkelig er ekte og blir bra spilt. Handler om slaget ved Little Big Horn og forløpet til dette.

Setter stor pris på tips.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Akk ja, jeg liker godt western (vote history):

3:10 to Yuma (2007) 9

Buono, il brutto, il cattivo., Il (1966) 9

No Country for Old Men (2007) 9

Per un pugno di dollari (1964) 9

The Wild Bunch (1969) 9

C'era una volta il West (1968) 8

Per qualche dollaro in più (1965) 8

Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) 8

Unforgiven (1992) 8

The Great Train Robbery (1903) 7

Dances with Wolves (1990) 6

The Gold Rush (1925) 6

Brokeback Mountain (2005) 5

Lenke til kommentar
Unforgiven va ikke den beste western filmen eg hadde sett. den hadde gode skuespillere og western stemningen var der men synes ikke handlingen var den beste.

Så den no nylig faktisk.

Unforgiven er en av tidenes westernfilmer, og Clinterns nest beste bak The Good, the Bad and the Ugly.

Lenke til kommentar
noen bra tips til western filmer med clint eastwood i? har fått dilla på western filmer som han er med i :p

har sett : the good, bad and the ugly, hang em high og den for en neve dollar

Clinteren har mange gode. Av de jeg kommer på i farta kan jeg jo nevne "Pale rider", "The Outlaw Josey Wales", "Two Mules For Sister Sara" og den filmen du ikke har sett i spagetti-triologien hans, "For a few dollars more".

Om du ønsker å prøve deg på litt annerledes Western, kan du sjekke ut "The Beguiled" og "High Plains Drifter".

Lenke til kommentar

Beste Western må være TAoJJbtCRF (knis), nettopp pga at karakterene er mennesker man bryr seg om og ikke kalde personer med sigar, nedsvettede ansikt som ALLTID myser mistenkelig mens de momler "There are two kinds of people in this world...". Men for all del; Leone-western er utrolig tøft. Det vekker bare ingen følelser i meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...