kaiern Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Må også nevne fotoet i Jesse James. Du skal lete mye for å finne noe bedre. Helt fantastisk, uten tvil. Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Kan noen anbefale filmer som har samme stil som The Good, The Bad and The Ugly? Altså litt mer "adventure film" enn ren western. Av spaghettiwestern anbefaler jeg The Great Silence, Django, Keoma og Mannaja. Ellers har du Purgatory som er genial. Disse er veldig western/adventure. Endret 23. mars 2008 av Raslefu Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Av nyere western-filmer så vil jeg si at The Assassination of Jesse James er av de absolutt beste. Det er en veldig utradisjonell western, og veldig anderledes fra Leone sine filmer, men uansett en av de beste filmene jeg har sett. Kan ikke skryte nok av den filmen. Skuespillerprestasjonene er så gode at det nesten ikke er gøy en gang. Må trekke opp denne ja. 2007 beviste at det går ann å lage både beinharde actionfylte western's og mer rolige, karakterdrevne og personlige westerns i våre dager. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Så nettopp Pale Rider og jeg må si at den må være et av de beste westeren filmene Clint har kommet med. I motsettning til de andre spaggeti filmene hans, er denne total mystisk. Ingenting får vi vite om "Preacher". Til og med når på slutten han blir møtt med "Its you! Its you!", får vi ingen forklaring på hva det dreide seg om! Og isteden for den helt aktige slutten med seier musikk, blir vi møtt med en "helt" som ikke bryr seg som damen og rir vekk samtidig som musikken er mørk og ond. Nei denne elsket jeg. Fantastisk film! PS Er det noen som vet om filmen er basert på en bok, hvis ja forklarer den alt? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 På wikipedia blir det ihvertfall ikke nevnt noe om at filmen er basert på en bok, men heller har sterke likheter med filmen Shane. Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 På wikipedia blir det ihvertfall ikke nevnt noe om at filmen er basert på en bok, men heller har sterke likheter med filmen Shane. Kult, dette visste jeg ikke! Lenke til kommentar
jhw Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Mykje interessant lesning her. Sergio Leone er ein klar favoritt hos meg. Andre filmar i sjangeren (som definert av imdb.com) som eg vil trekke fram: Dances with wolves (!) How the west was won The man who shot Liberty Valance The treasure of the Sierra Madre Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Så nettopp Pale Rider og jeg må si at den må være et av de beste westeren filmene Clint har kommet med. I motsettning til de andre spaggeti filmene hans, er denne total mystisk. Ingenting får vi vite om "Preacher". Til og med når på slutten han blir møtt med "Its you! Its you!", får vi ingen forklaring på hva det dreide seg om! Og isteden for den helt aktige slutten med seier musikk, blir vi møtt med en "helt" som ikke bryr seg som damen og rir vekk samtidig som musikken er mørk og ond. Nei denne elsket jeg. Fantastisk film! PS Er det noen som vet om filmen er basert på en bok, hvis ja forklarer den alt? kan ha noe med at dette ikke er en spaggeti western men en amerikansk en, klint har vel bare gjort 3 spaggeti filmer og det er de fra dollars trilogien, ellers er det amerikanske western det er snakk om Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Noen som har sett The Assassination of Jesse James by the coward Robert Ford? Endret 18. mai 2008 av Raslefu Lenke til kommentar
Speik Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg har. Filmen er helt fantastisk, i min mening 2007's beste, den gikk rett inn på min top 20-liste. Filmen er det perfekte drama, ingen mangler på noe. 10/10 Lenke til kommentar
blured Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Fant ut etter å ha lest i denne tråden, og sett litt gjennom samlingen at jeg har litt for få western filmer. De jeg har: Assassination of Jesse James (2007) Unforgiven (1992) Once upon a time in the West (1968) The Good, the Bad and the Ugly (1966) (The Proposition (2006)) Så 5/250 DVDer er western... blæ det er litt for lite når jeg ser hvor bra de filmene er. Westernfilmer jeg derfor vil skaffe meg: A fistful of Dollars (1964) For a Few Dollars More (1965) The Wild Bunch (1969) The Magnificent Seven (1960) Dead Man (1995) Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Fant ut etter å ha lest i denne tråden, og sett litt gjennom samlingen at jeg har litt for få western filmer. De jeg har: Assassination of Jesse James (2007) Unforgiven (1992) Once upon a time in the West (1968) The Good, the Bad and the Ugly (1966) (The Proposition (2006)) Så 5/250 DVDer er western... blæ det er litt for lite når jeg ser hvor bra de filmene er. Westernfilmer jeg derfor vil skaffe meg: A fistful of Dollars (1964) For a Few Dollars More (1965) The Wild Bunch (1969) The Magnificent Seven (1960) Dead Man (1995) Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) Jeg har ikke lest igjennom hele tråden her. Men en film du må ha, om du er Western-elsker, er "The Searchers". Det er antakeligvis tidenes beste western. Ellers har du "Rio Bravo", "My Darling Clementine" og "The Man Who Shot Liberty Valance". Endret 18. mai 2008 av Lansky Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Virker som om westernsjangren har fått en renessanse de siste tre årene. Blitt noen nye westerns de siste årene, som også har gått på kino. I like! Endret 19. mai 2008 av Raslefu Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Skulle gjerne sett en skikkelig filmsatsning på Morgan Kane. Den norske filmen er bare en skam. http://www.imdb.com/title/tt0282758. Har lest ca 10 bøker, alle ville vært ypperlige å filmatisere! Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Ny westernfilm på trappene, med bla. Ed Harris, Viggo Mortensen og Jeremy Irons. Se filmen hos Youtube Tviler på at det blir en stor klassiker, men Appaloosa skal først og fremst sees pga. den gode castinga. Endret 6. august 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ed Harris er konge i The Rock, og Viggo har gjort Aragorn en helt for mange, så skal ikke se bort ifra at jeg ser denne nei. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Synes den så skikkelig kul ut jeg. Er på tide det kommer en skikkelig Western igjen. Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Akkrat sett "The Magnificent Seven Ride!" med Lee van Cleef i hovedrollen. Syns den var nesten like bra som den første i serien http://www.imdb.com/title/tt0068897/ Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Har ikke sett så mye western, men har nå fått med meg de tre viktige The Good, The Bad and The Ugly, Once Upon A Time In The West og The Assassination Of Jesse James. Liker alle tre, kanonfilmer rett og slett. Synes TGTBATU var den mest underholdene, men fy fader for så bra musikk blir brukt i Once Upon A Time In The West. Er så herlig når man hører munnspillet og vet hvem som kommer. The Assassination Of Jesse James var veldig annerledes og noe helt annet enn jeg hadde forventa meg. Hvem skulle vel trudd at en western film uten de åpenbare skytescenene ville vær så underholdene.. Må nok få sett noen flere westernfilmer i nærmeste framtid. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jesse James er ingen klassisk westernfilm nei, vil kanskje nesten heller kalle det et periodedrama. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå