Gå til innhold

for ikke startet linux

pako

Anbefalte innlegg

hei:) når jeg for opp ubuntu menyen etter jeg har trykket boot fra cd så trykker jeg start ore install ubuntu. da blir bare skjermen helt svart, skal dette skje? har det noe med at jeg har brent ut på en dvd +?

jeg har brent på den sakteste hastigheten og alt, men det funker bare ikke:S og så lurte jeg på om den overkjører windows vista mappa, eller om det senere kommer opp hvem harddisk jeg vil ha det på?

setter pris på svar, hadde vært veldig greit om jeg kunne fått til dette:)

MvH Pako

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei:) når jeg for opp ubuntu menyen etter jeg har trykket boot fra cd så trykker jeg start ore install ubuntu. da blir bare skjermen helt svart, skal dette skje? har det noe med at jeg har brent ut på en dvd +?
Hei. Skjermen skal ikke bli svart på dette steget. Det har ikke noe med om du bruker en DVD eller CD å gjøre.

jeg har brent på den sakteste hastigheten og alt, men det funker bare ikke:S og så lurte jeg på om den overkjører windows vista mappa, eller om det senere kommer opp hvem harddisk jeg vil ha det på?

setter pris på svar, hadde vært veldig greit om jeg kunne fått til dette:)

Den bruker ikke harddisken din i det hele tatt. Derfor rører den heller ikke Vista installasjonen din. Den er faktisk i ferd med å starte Ubuntu fra DVD-platen uten å bruke harddisk.

Hva du kan prøve:

- Starte i «safe mode».

- Laste ned og installere fra alternative cd.

- Vente 10 minutter å se om den kommer seg.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Etter at du har valgt "Start or Install", hører du etter en stund "afrikanske trommelyder" mens skjermen fortsatt er svart?

Kan du prøve å trykke Alt +F1 (eller F2 eller F3 etc) og se om du får opp noen felmeldinger hvis ikke?

Når du har fått lastet cden / DVD-en, kommer til til en versjon av Ubuntu sitt skrivebord som lar deg prøve det ut, med noe begrenset hastighet siden det kjøres fra cd/dvd/ram.

På skrivebordet vil du da finne en "Install"-snarvei, som tar deg med til en installasjon som burde være forståelig. Det skjer ikke noe med harddisken før du kommer til "partisjoneringssteget" i denne isntallasjonen.

Hva du kan prøve: ( min rekkefølge)

1. - Vente 10 minutter å se om den kommer seg.

2. - Starte i «safe mode».

3. - Laste ned og installere fra alternative cd. (som ikke viser deg noe skrivebord, men som lar den installere med en gang)

Lenke til kommentar
Etter at du har valgt "Start or Install", hører du etter en stund "afrikanske trommelyder" mens skjermen fortsatt er svart?

Kan du prøve å trykke Alt +F1 (eller F2 eller F3 etc) og se om du får opp noen felmeldinger hvis ikke?

Når du har fått lastet cden / DVD-en, kommer til til en versjon av Ubuntu sitt skrivebord som lar deg prøve det ut, med noe begrenset hastighet siden det kjøres fra cd/dvd/ram.

På skrivebordet vil du da finne en "Install"-snarvei, som tar deg med til en installasjon som burde være forståelig. Det skjer ikke noe med harddisken før du kommer til "partisjoneringssteget" i denne isntallasjonen.

Hva du kan prøve: ( min rekkefølge)

1. - Vente 10 minutter å se om den kommer seg.

2. - Starte i «safe mode».

3. - Laste ned og installere fra alternative cd. (som ikke viser deg noe skrivebord, men som lar den installere med en gang)

hei, dessverre funket ingen av disse tingene, men når jeg trykker installer så kommer heller ikke den loade stripa opp. etter en stund så slutter lyset på cdrommen og funke, men den skal det ikke være noe gærent med for jeg la akkurat inn vista med den samme så. er ikke helt sikkert jeg, er åpen for alle forslag:)

Lenke til kommentar
Og brukte du i386 / AMD64 / PPC versjonen av CD-en?

Du kan prøve å boote med en custom linje:

live xmodule=vesa vga=791

nå fikk jeg det til å funke:)

har akuratt det samme problemet selv. hvordan gjør man det :p

jeg trykker ALT+F1 når jeg får den svarte skjermen og får opp:

PC1; BIOS BUG #81 [49435000]

Endret av epqr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...