Gå til innhold

Mass Effect "unreadable disc"

s10an

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant. Altså nok et problem pga harddisk og cache. Skaper visst mye problemer med mange spill det der. Blir bare mer og mer glad for at jeg bruker minnekort isteden, aldri hatt noe problemer.

s10an, prøv uten harddisk og med et minnekort isteden.

Lenke til kommentar
Hva har harddisken med at konsollen ikke greier å lese dvd plata?

Har du kjøpt på elkjøp stikk innom med spillet og si det ikke fungerer og at du vil ha en erstatning, du har sikkert fått en skadet dvd.

Cachen som harddisken bruker kan fort gi slike feil meldinger. Mange som har opplevd det særlig på 360.

Til og med på Xbox fikk jeg melding om "dirty disc error" på Rallisport Challenge 2 hvis klokken/dato osv på maskinen ikke var stilt riktig (hvis den hadde vært uten strøm en stund var klokka alltid helt fucka opp). Etter å ha stilt det riktig igjen virket all perfekt.

Så harddisk og cache kan fort skape rare problemer. Som sagt, med minnekort brukes aldri cache osv, og ikke har jeg hatt noen problemer heller.

Lenke til kommentar
Hva har harddisken med at konsollen ikke greier å lese dvd plata?

Har du kjøpt på elkjøp stikk innom med spillet og si det ikke fungerer og at du vil ha en erstatning, du har sikkert fått en skadet dvd.

Cachen som harddisken bruker kan fort gi slike feil meldinger. Mange som har opplevd det særlig på 360.

Til og med på Xbox fikk jeg melding om "dirty disc error" på Rallisport Challenge 2 hvis klokken/dato osv på maskinen ikke var stilt riktig (hvis den hadde vært uten strøm en stund var klokka alltid helt fucka opp). Etter å ha stilt det riktig igjen virket all perfekt.

Så harddisk og cache kan fort skape rare problemer. Som sagt, med minnekort brukes aldri cache osv, og ikke har jeg hatt noen problemer heller.

Jeg har hatt dette problemet i mange spill, inkludert Mass Effect. Spillet stopper opp, man hører dvd-spilleren leser men får lavere og lavere fart, helt til det blir stille og beskjeden om unreadable disc kommer opp.

Har hatt min inne på reperasjon på grunn av dette, men det ble ikke bedre. Harddisken var riktignok ikke inne... Kunne tenkt meg en større harddisk, men er det ikke rart at det du nevner om cache ikke er diskutert andre plasser, samt hos microsofts verksted?

Lenke til kommentar

Fikk samme problemet i går kveld. Jeg hørte riktignok noe som best kan forklares som "tikking" i drevet til og fra ca en halv time før jeg fikk "unreadable disk".

Jeg satt forsåvidt bare og venta på en feilmelding iogmed at "tikkinga" var en ny lyd, det hørtes rett og slett ut som laserarmen hoppet frem og tilbake.

Skal prøve fiksen som står her, men det blir nok en ny kopi som løsning.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...