Giddion Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Vel jeg skal slette alle .htm filer i og under er direktiv, men av en eller annen grunn så sletter den også alle .html filer. Kommandoen: del /s *.htm Jeg har gjort litt testing og det virker som om det samme gjelder andre filer også. Jeg prøvde og slette *.txt og da slettet den også .txtx filene også. Som et ekstra (bonus!) spørsmål så lurer jeg på hvordan man setter arbeidsmappen for en .bat fil siden komandoen over har en lei tendens til å slette filer under "Documents and Settings\brukernavn" og ikke der .bat fila ligger. Det virker som om problemet oppstår ettersom .bat fila ligger i en koffert. På forhånd takk for all hjelp. Endret 28. november 2007 av Giddion Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 På Vista'n min sletter den kun de filene den skal. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 en bug i xp. Her er en sak som funker. dir *.htm /b /s >> slette_liste.txt for /F "delims=~" %%f in (slette_liste.txt) DO del "%%f" del slette_liste.txt legg scriptet i den mappen filene skal slettes. Den tar også med alle undermapper Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 beklager sent svar. aklla: den koden din fiksa biffen, takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå