Allsop musematte Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg har gjort en klassisk feil, dyttet inn IDE kabelen feil vei på en harddisk. Siden en av kontaktene var blokkert med en bitte liten plast plug moste jeg en av kontaktene på harddisken. Den brakk ikke av men ble dyttet inn. Harddisken funker fremdeles, MEN den er mye tregere i følge han som eier den. Han sier at Windows (XP Pro) bruker mye lengre tid på å starte, spill og store filmer tar lang tid å laste osv. Hvordan er dette mulig? Enten så er det kontakt eller så et det ikke kontakt spør du meg. Han maser hver dag: "Skal du kjøpe ny harddisk til meg?" Det er en IBM Deskstar 80GB hdd. Da jeg bygde pc'n til ham fikk jeg ikke delt harddisken opp i flere partisjoner, kan det være en grunn til at den er treig? Han gidder ikke å defragge den. Så, bør jeg erstatte hdd'n hans eller prøve i fikse den? PS: Har hørt mye om IBM HDD'er, jeg sa han ikke skulle bestille en men han mente den var så billig så... Hvilket selskap lager de beste HDD'ene egentlig? OG må du ha noe ekstra stash for å bruke harddisker med 120GB+? Jeg så ett pci kort som ga støtte for harddisker med over 137GB, trenger jeg noe for 120GB? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Har du flaks greier du å fiske fram pinnen med en nebbtang. Hvis den brekker må du satse på gode loddeferdigheter. Hvis ikke du har greid å trykke pinnen helt inn er det mulig det er kontakt allikevel. Kjør en test på disken sjøl. Feks Sandra. Om ikke hovedkortet er veldig gammelt med utdatert bios trenger du ikke noe ekstra kontrollerkort for å bruke store disker. Hvis du må erstatte disken så sørg endelig for å beholde den gamle sjøl. Jeg synes også det var rart at disken fungerte, men med redusert ytelse. Klodrik ;-) Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå