Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele Internett med 2000 vs. XP PRO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det spiller noen rolle om du bruker win2000 eller XP.

Hvis det går tregt på den maskinen du deler ut til, kan det hjelpe å bruke proxyserver. Dette gjøres i internet explorer -->alternativer for internet

--> tilkoblinger --> LAN innstillinger --> kryss av for bruk av proxy server og skriv inn f.eks www.proxy.online.no og bruk port 8080.

Håper dette hjelper deg :wink:

p.s hvis jeg forstod problemet ditt riktig ?

Lenke til kommentar
Tror ikke det spiller noen rolle om du bruker win2000 eller XP.

Hvis det går tregt på den maskinen du deler ut til, kan det hjelpe å bruke proxyserver. Dette gjøres i internet explorer -->alternativer for internet  

--> tilkoblinger --> LAN innstillinger --> kryss av for bruk av proxy server og skriv inn f.eks www.proxy.online.no og bruk port 8080.

Håper dette hjelper deg  :wink:

p.s hvis jeg forstod problemet ditt riktig ?

Det hjalp på vanlig internet surfing, men i spill får vi begge 700 i ping

Lenke til kommentar

Det var merkelig, når du spiller gjennom LAN skal pingen vanligvis være veldig lav, for da går datapakkene direkte mellom dere, og ikke gjennom andre servere.

Hvilken kabel bruker du ? Er det krysset eller vanlig TP gjennom svitsj/hub ? Kan jo være at kabelen ikke er helt god, kanskje du burde prøvd med en annen kabel ?

Lenke til kommentar
Er det når dere spiller begge to på nett at dere får 700 i ping ?

I så fall er det eneste rådet jeg kan gi er å ringe Telenor å klage. Kan jo være at de har noe feil på utenlandslinjene sine også ?

Er når begge spiller ja, men når jeg spiller alene er pingen på max 200

Lenke til kommentar

En ping på 200 er uansett ikke bra, selv om det er bare du som spiller.

I og med at du har prøvd diverse kabler og varianter i forbindelse med spiltter/modem, tror jeg nok du må ringe til Telenor å klage. Kan være at det er noe støy på linjene inn til til dere eller noe annet med linjene til Telenor ??

Håper du får en løsning på problemet :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...