Hallomann Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Heisann Jeg kjøpte meg en ny ekstern harddisk i går : https://www.mamoz.no/produkt/WDG1U5000E/Wes...l_500GB_My.html Problemet er at jeg ikke får til å extrakte filer som er over 4 gb. Jeg får disse feilmeldingene : There is not enough space on the disk Write error: only NTFS file system supports files larger than 4 GB Noen som vet hvordan dette problemet kan løses? Moderatoredit: Forandret emnetittelen. Dette ble gjort uten post, siden tråden ble ansett som løst. Endret 25. november 2007 av fredrik Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 hd'en er vel formatert i fat32, som ikke takler filer over 4gb. du må formatere disken i ntfs. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Eksterne disker kommer ferdig formatert i FAT32, som ikke støtter filer over 4GB. Du må formatere om til NTFS. Kan også bruke 'convert' kommando hvis du ikke vil slette filene. Søk litt på forumet, det finnes et utall slike tråder her. Lenke til kommentar
Hallomann Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Beklager å dra opp denne tråden, men nå prøver jeg å konvertere min MyBook disk, men når jeg skriver inn den convert g: /fs:ntfs kommandoen så får jeg denne meldingen: Filsystemtypen er FAT32. Skriv inn gjeldende volumetikett for stasjon G: Hva er en volumetikett og hvor finner jeg den? Endret 6. desember 2007 av MartinF Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Mener at det rett og slett er navnet på disken. Altså, sånn som at en disk kan hete "Local Disk" og "New Volume".. Altså det som står forran (G:) i min datamaskin. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Beklager å dra opp denne tråden, men nå prøver jeg å konvertere min MyBook disk, men når jeg skriver inn den convert g: /fs:ntfs kommandoen så får jeg denne meldingen: Filsystemtypen er FAT32. Skriv inn gjeldende volumetikett for stasjon G: Hva er en volumetikett og hvor finner jeg den? G? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Stemte veldig bra det som BeFs sa. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå