Gå til innhold

MSI nforce2 - ekstremt varmeutviklende?

ulversoy

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg har nettopp kjøpt en ny pc til meg selv med følgende vesentlig innhold:

MSI K7N2-L Hovedkort Socket A Dual-DDR

- nForce2 18D, ATX, ATA133, LAN, 8X AGP

2stk:TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond

- Minne 184-P (for DDR-PC400MHz), CL2.5

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

- Igloo2320, Opp til 1,4GHz, samt XP2600+

AMD CPU Athlon XP 2100 1.733GHz Socket-A 266FSB Tray, AX2100DMT3C

WD Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort

Viften jeg kjøpte har jeg tidligere brukt på 3 maskiner med msi kt3 hovedkort og xp2000+ cpu. I alle disse tilfellene har det vært gjennomsnittstemperaturer under 40 grader, uten kabinettvifte. Jeg har brukt arctic silver 3 i alle tilfeller.

Når jeg da satte på min egen maskin har temperaturen variert fra 59-64 grader, alt etter bruken. Og dette var med kabinettet åpent. Systemtemperaturen pleier da å ligge på 40 grader.

Nylig installerte jeg et jetfly av en vifte med ca 7000 rpm som normalt skal få temperaturen kraftig ned(lånte den av en som har brukt den til overklokking). Jeg la også inn vår digitale temperaturmåler til huset i kabinettet (4-5 cm fra cpu'en) og den viser nå 29 grader, romtemperatur er 20, mens systemtemperaturen er 33 ifølge pc alert og bios. Likevel er cpu-tempen 54-55 grader i windows...

Jeg har også oppgradert bios'en.

Jeg skal bestille kabinett vifte snart uansett, men vil gjerne høre om dere vet om det skal være så varmt med dette hovedkortet, og eventuelt hva som kan gjøres enkelt for å senke temperaturen. Er det grunn til å tro at den måler feil cpu-temperatur?

hilsen Nuisance^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...