Gå til innhold

Valg av video kamera for svømming/dykking & ferie.

Anbefalte innlegg

Hei, håper på å trekke erfaring fra forumet til å kjøpe ett nytt videokamere.

Skal kjøpe videokamera og har en del forskjellige bruksområder eg tenker det kan bli brukt til.

-Undervanns filming; opptak av svømmeteknikk i basseng og filming ved dykking til rundt 20m dybde. Huset trenger ikke være superproft med tanke på opplysning og slikt, det vil nok filmes mest fra under overflaten, og ned til 15 m, der det fortsatt er godt med lys. Men mulighet til å feste lyskilde er jo ett pluss. Hadde vært fint med filming fra nattdykk.

-Vanlig feriefilming. Fint med så lite ekstrautstyr som mulig å dra på, iom det kommer til å være mye på farten rundtom i verden, så at videokameratet ikke trenger mye ektrautstyr o.l. er bra, om selve kameraet er veldig lite eller litt større har ikke veldig mye å si, men kan tenke meg av mer kompakte kameraer er lettere å skaffe vanntett boks til, men det har gjerne dårligere optikk, mikrofon og slikt?

-Stativ feste må det ha mulighet til.

-Være god på klare bilder av idrettsutøvere som beveger seg fort.

-Tåle omgivelser med høy fuktighet (svømmehaller, dykking, vestlandet generelt...).

Det foretrekkes Harddisk lagring, selv om eg ser det anbefales miniDV teip fortsatt, så kom gjerne med forskjellige forslag. HD-kvalitet (1080(p?)) er jo selvsagt også foretrukket, men prisene skyter vel fort i været...

Hehe, det blir fort knallharde krav eg stiller.... Kan dere komme med forslag til kamera? Pris fra 5000-20.000 inkludert undervannshus.

Takker for alle svar,

mvh,

MesterK

Endret av MesterK
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...