howieD Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Hei Jeg driver på met et lite prosjekt og trenger noen innspill. Jeg forsøker å fjerne sorte sensurbokser som jeg har laget på noen bilder. Det skal være teknisk mulig å fjerne disse boksene for å få tilbake det opprinnelige bildet. Noen her som har vært borti dette? (Nå snakker jeg om å få tilbake bildet ved å kjøre et slags digitalt filter eller lignende... jeg gidder ikke svar som "kopier området fra det originale bildet og lim inn i det med den sorte boksen"-type svar.). Endret 25. november 2007 av Haavard82 Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hvordan har du sensurert bildene? Lenke til kommentar
howieD Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Hvordan har du sensurert bildene? Det er laget i photoshop ved å dra et sort rektangel over. Og deretter lagret det som JPG. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Hvordan har du sensurert bildene? Det er laget i photoshop ved å dra et sort rektangel over. Og deretter lagret det som JPG. Selvfølgelig kan du ikek avsensurere det. Det er ikke som om informasjonen fremdeles er der. Endret 25. november 2007 av haalo Lenke til kommentar
howieD Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Hvordan har du sensurert bildene? Det er laget i photoshop ved å dra et sort rektangel over. Og deretter lagret det som JPG. Selvfølgelig kan du ikek avsensurere det. Det er ikke som om informasjonen fremdeles er der. Det er nok ikke så enkelt. Bilder som har blitt endret kan endres tilbake. F.eks mosaikk, swirl o.l effekter som blir laget ved hjelp av photoshop kan un-swirles eller re-mosaikkeres (?) til å se om som før effekten ble laget. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hvordan har du sensurert bildene? Det er laget i photoshop ved å dra et sort rektangel over. Og deretter lagret det som JPG. Selvfølgelig kan du ikek avsensurere det. Det er ikke som om informasjonen fremdeles er der. Det er nok ikke så enkelt. Bilder som har blitt endret kan endres tilbake. F.eks mosaikk, swirl o.l effekter som blir laget ved hjelp av photoshop kan un-swirles eller re-mosaikkeres (?) til å se om som før effekten ble laget. Det er ikke flere lag i en JPEG, du erstattet informasjon med en svart boks og lagret det. Du kan ikke rekonstruere den informasjonen med bare JPEG-filen. Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Med swirl ligger informasjonen fortsatt i bildet bare at det er fordreid. Ved å legge en svart boks over en del av bildet fjerner du informasjonen for godt. Endret 25. november 2007 av spiderworm Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Med swirl og lignende ligger informasjonen fortsatt i bildet bare at det er fordreid. Ved å legge en svart boks over en del av bildet fjerner du informasjonen for godt. Jupp, du var mye bedre til å forklare enn meg . Lenke til kommentar
howieD Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Med swirl og lignende ligger informasjonen fortsatt i bildet bare at det er fordreid. Ved å legge en svart boks over en del av bildet fjerner du informasjonen for godt. Jupp, du var mye bedre til å forklare enn meg . Det var dumt. Rett og slett. Takk for svarene Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Hvis du har hatt original bildene på maskinen, minnekort e.l kan du jo kanskje bruke ett eller annet recovery program for å finne tilbake til dem. RecoverMyFiles er ett greit program til den type ting. Endret 25. november 2007 av spiderworm Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hvis du har hatt original bildene på maskinen, minnekort e.l kan du jo kanskje bruke ett eller annet recovery program for å finne tilbake til dem. RecoverMyFiles er ett greit program til den type ting (http://www.recovermyfiles.com/) Dog er det god sjanse for at du har ødelagt filene med overskrivning. Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Selvsagt, men forsøket verdt? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Selvsagt, men forsøket verdt? Det kommer an på hva slags filsystem det er og hvordan filsystemet har blitt brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå