Subishi Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Hei. Har lyst å kjøpe et stereoanlegg til ca 7000 kroner. Lyst å kjøpe anlegget på butikk. Noen som har noen gode forslag på merke, stereopakke, butikker o.l. ? Sparer jeg penger på å sette sammen eget anlegg? Hører hovedsaklig på house, jazz og metal. Er ut etter et anlegg som spiller rent og klart uten for sterk diskant. Det skal være mulighet for å ha på litt høy lyd uten å få vondt i øret av diskanten. Gjerne et anlegg med midtbass som trykker godt. Dypbassen er jeg ikke så opptatt av. Utseendet/størrelse bryr jeg meg ikke om. Takk for svar Endret 25. november 2007 av Majestixx Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hei. Har lyst å kjøpe et stereoanlegg til ca 7000 kroner. Lyst å kjøpe anlegget på butikk. Noen som har noen gode forslag på merke, stereopakke, butikker o.l. ? Sparer jeg penger på å sette sammen eget anlegg? Hører hovedsaklig på house, jazz og metal. Er ut etter et anlegg som spiller rent og klart uten for sterk diskant. Det skal være mulighet for å ha på litt høy lyd uten å få vondt i øret av diskanten. Gjerne et anlegg med midtbass som trykker godt. Dypbassen er jeg ikke så opptatt av. Takk for svar "Sparer penger" er eit litt merkeleg begrep når du har eit fast budsjett, men eg er overbevist om at du får eit betre anlegg ved å kjøpe enkelteiningane kvar for seg, ikkje kjøpe ferdiganlegg av Sony, Phillips eller Panasonic på Expert eller Elkjøp. Eit anlegg med CD-spelar og to høgtalere frå Hifi Klubben, Center Kjeden eller liknande trur eg vil være bra. Er det små høgtalere som er mest aktuelt eller vil du ha gulvståande (høge)? Valg av utstyr skal andre få ta seg av, men her er eit eksempel på det eg meiner: Hifi Klubben. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Dynavoice M-65 er en meget god gulvhøyttaler som du kan få kjøpt billig gjennom netthandelen.no. Så har du litt penger igjen til forsterker også. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hei, skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan, men lurer på et par ting. Hvilke butikker har du tilgang til? Trenger du CD-spiller? I så fall kan det bli snaut med penger, men jeg går ut i fra at du skal koble til noe du har fra før. Du har to "store" hi-fi kjeder som finnes jevnt plassert utover landet, og da tenker jeg på HiFi Klubben og HiFi Center Kjeden. Bor du i nærheten av HiFi Klubben så vil jeg anbefale deg at du kjøper en NAD C352TI og noen høyttalere du liker. Det er lurt å lytte på varene før du bestemmer deg, men jeg kan nevne to alternaltiver som kikke på. B&W DM686 og Dali Concept 2 Har du råd til å gå enda litt over 7000 totalt, så bør du kikke på B&W DM685. Test av B&W DM686 hos Lyd & Bilde. B&W blir ofte klassifisert som "jazz-høyttalere", så hør litt på de. De fungerer også godt til rock, metall, pop, punk og andre sjangere, synes jeg. Skal du ha gulvhøyttalere fra HiFi Klubben må du etter min mening opp i minst Dali Concept 6, som koster 4400kr. Til disse vil jeg anbefale at du ikke kjøper noe svakere forsterker enn den jeg har linket til allerede, den gir suverent mest for pengene i den prisklassen. Bor du i nærheten av HiFi Center, så kan følgende være noe å kikke på: H/K HK970 JBL Balboa 30 System Audio SA505 Har du andre butikker i nærheten så skriv hvilke det er og hvilke merker de fører, så kan vi anbefale noe derfra Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Hyggelig at dere er så behjelpelige Zeph: mente selvfølgelig "mest for pengene". Hvorfor er de kjente merkene dårligere? Blir det litt som i bilstereoverden der mindre kjente produsenter som Hertz og Soundstream danker ut det meste av de kjente merkene som Sony og Panasonic? Er egentlig ikke så viktig om høytalerene er små eller store. De skal ihvertfall stå på gulvet. Kjeksmestern: vet du om noen butikker som har disse. Er litt interessert i å høre før jeg kjøper. Bluum: tusen takk for godt svar! Skal absolutt sjekke de du ramser opp her. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe CD spiller. Er det slik å forstå at man kan plugge en signalledning fra en Mp3-spiller direkte til forsterker? Bor ved Trondheim så mener jeg har tilgang til Hi-Fi Center og Hi-Fi klubben. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Du kan koble så godt som alt til en forsterker bare du har riktig kabel. MP3-spiller går fint, men volumet kan bli en del lavere enn om du bruker CD-spiller, PC eller andre kraftigere ting. Jeg anbefaler deg å gå innom både HiFi Klubben og Center og hør hva de kan tilby, og først og fremst høre hvordan tilbudene deres høres ut. Ikke kjøp i første butikken, gå innom begge! Får du et tilbud i den ene butikken og et i den andre står du godt, for da kandu pendle mellom butikkene og presse prisene nedover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå