Gå til innhold

Norsk -> Engelsk ordbok for nedlasting!

simen_gunnar

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har engelsk tentamen i morgen!

Vi får ha med egne laptoper å skrive den på, og alt av ordbøker/stavekontroll på pc er også lov.

Vi har IKKE tilgang til internett under prøven. Jeg trenger derfor en ordbok som oversetter fra norsk til engelsk, som er gratis, og som er mulig å laste ned, altså ikke bare på en nettside.

Noen som har noen gode?

Takk for evt. svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
Du har også et annet program som er svært kjekt. Det heter Clue, er også heller ikke gratis, men er et svært godt program.

Her finner du programmet.

http://www.clue-international.com/index_no.asp

Anbefaler ikke Clue, da man ikke får eksempler på bruk av ord. Det fører til at man bruker feil type verb. Et eksempel er verbet "lære". På engelsk betyr det enten to learn, eller to teach. Begge har forskjellige bruksområder.

Anbefaler Ordnett på det sterkeste. Koster dog penger, men kan være skolen har bestilt inn nøkler slik at du får det gratis. Dette programmet er de samme som de store blå ordbøkene.

Går du på VGS er sjansene store for at du får det gratis av skolen.

Men husk: Ikke bruk Clue. Ville heller brukt papirutgave enn Clue

Lenke til kommentar
Anbefaler ikke Clue, da man ikke får eksempler på bruk av ord. Det fører til at man bruker feil type verb. Et eksempel er verbet "lære". På engelsk betyr det enten to learn, eller to teach. Begge har forskjellige bruksområder.

Det står nå iallfall i Clue:

lære av - learn from

lære fra seg - teach

Lenke til kommentar

Det står nå iallfall i Clue:

lære av - learn from

lære fra seg - teach

Ja, nå tok jeg no bare et løst eksempel. Men med clue er det lett å ta feilt ord, fordi man får sjelden eksempler. Anbefaler dermed Ordnett som viser ganske bra eksempler, så det blir vanskeligere å ta feil ord.

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg heller Clue. Maken til god ordliste har hverken jeg eller noen av mine mange medelever brukt i skolesammenheng. Genialt når man trenger å slå opp enkeltord og ikke trenger disse livsviktige ordforklaringene og lignende andre her trenger. Det har vi define: "ord" på google til.

Lenke til kommentar
Da anbefaler jeg heller Clue. Maken til god ordliste har hverken jeg eller noen av mine mange medelever brukt i skolesammenheng. Genialt når man trenger å slå opp enkeltord og ikke trenger disse livsviktige ordforklaringene og lignende andre her trenger. Det har vi define: "ord" på google til.

Enig, Clue fungerer utmerket som en rask skoleordbok når man ikke har tilgang til nett.

Av ordbøker på nett kan jeg anbefale http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html og http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...