simen_gunnar Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hei. Jeg har engelsk tentamen i morgen! Vi får ha med egne laptoper å skrive den på, og alt av ordbøker/stavekontroll på pc er også lov. Vi har IKKE tilgang til internett under prøven. Jeg trenger derfor en ordbok som oversetter fra norsk til engelsk, som er gratis, og som er mulig å laste ned, altså ikke bare på en nettside. Noen som har noen gode? Takk for evt. svar Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Denne er nedlastbar, men ikke gratis. Likevel ikke dyr sammenliknet med papirutgaven. Kunnskapsforlaget Lenke til kommentar
simen_gunnar Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 takk, steng tråd Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Er da ingen vits å stenge tråden, den kan jo være til nytte for andre Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du har også et annet program som er svært kjekt. Det heter Clue, er også heller ikke gratis, men er et svært godt program. Her finner du programmet. http://www.clue-international.com/index_no.asp Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Du har også et annet program som er svært kjekt. Det heter Clue, er også heller ikke gratis, men er et svært godt program. Her finner du programmet. http://www.clue-international.com/index_no.asp Anbefaler ikke Clue, da man ikke får eksempler på bruk av ord. Det fører til at man bruker feil type verb. Et eksempel er verbet "lære". På engelsk betyr det enten to learn, eller to teach. Begge har forskjellige bruksområder. Anbefaler Ordnett på det sterkeste. Koster dog penger, men kan være skolen har bestilt inn nøkler slik at du får det gratis. Dette programmet er de samme som de store blå ordbøkene. Går du på VGS er sjansene store for at du får det gratis av skolen. Men husk: Ikke bruk Clue. Ville heller brukt papirutgave enn Clue Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Anbefaler ikke Clue, da man ikke får eksempler på bruk av ord. Det fører til at man bruker feil type verb. Et eksempel er verbet "lære". På engelsk betyr det enten to learn, eller to teach. Begge har forskjellige bruksområder. Det står nå iallfall i Clue: lære av - learn from lære fra seg - teach Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Anbefaler ikke Clue, da man ikke får eksempler på bruk av ord. Det fører til at man bruker feil type verb. Et eksempel er verbet "lære". På engelsk betyr det enten to learn, eller to teach. Begge har forskjellige bruksområder. Det står nå iallfall i Clue: lære av - learn from lære fra seg - teach Ja, nå tok jeg no bare et løst eksempel. Men med clue er det lett å ta feilt ord, fordi man får sjelden eksempler. Anbefaler dermed Ordnett som viser ganske bra eksempler, så det blir vanskeligere å ta feil ord. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Da anbefaler jeg heller Clue. Maken til god ordliste har hverken jeg eller noen av mine mange medelever brukt i skolesammenheng. Genialt når man trenger å slå opp enkeltord og ikke trenger disse livsviktige ordforklaringene og lignende andre her trenger. Det har vi define: "ord" på google til. Lenke til kommentar
Obsternasig Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Da anbefaler jeg heller Clue. Maken til god ordliste har hverken jeg eller noen av mine mange medelever brukt i skolesammenheng. Genialt når man trenger å slå opp enkeltord og ikke trenger disse livsviktige ordforklaringene og lignende andre her trenger. Det har vi define: "ord" på google til. Enig, Clue fungerer utmerket som en rask skoleordbok når man ikke har tilgang til nett. Av ordbøker på nett kan jeg anbefale http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html og http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Clue tilbyr også en nettbasert versjon, Clue Lookup til 700 kroner om man ønsker det. Da får man tilgang til clue maxi, en ordbok som inneholder alle oppføringer som Clue maxi på PC tilbyr. Endret 16. mai 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå