Gå til innhold

Redde Raid0 Disk Krasj?


Anbefalte innlegg

Jeg har et "dødt" Raid0 system med 2xIBM40GB GXP disker.

 

Diskene blir registert og gjenkjent, men lager 4 "grynte" lyder i medium rask rekkefølge, for så å ta en pause på ca 1sek og deretter gjenta de 4 ulydene osv.. noen runder.

 

Når "gryntingen" er ferdig melder "HighPoint" om en "vanskeligstilt" sektor, og jeg får ingen reelle valg (1,2,3).

 

1. Formater Array.

2. Bytt boot disk.

3. Gjem den usaklige sektoren bort.

 

Hvis jeg velger "3" vil jeg da kunne finne den tilbake noen gang?

 

Hvordan "kan" jeg redde mine filer?

 

HJELP ... det ligger mange arbeidstimer på diskene... Men IBAS er utelukket.

 

Mvh Troxx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør kunne finne den igjen, men hvis den er kaputt så nytter det ikke uansett...jeg kan ikke se at du har noe annet valg enn å prøve, det finnes jo eksperter som kan hente ut alt leasbart på ødelagte disker men det koster flesk...ibm diskene er noe møkk, har også slitt med ødelagte sektorer :evil:

Lenke til kommentar
Jeg har et "dødt" Raid0 system med 2xIBM40GB GXP disker.

 

Diskene blir registert og gjenkjent, men lager 4 "grynte" lyder i medium rask rekkefølge, for så å ta en pause på ca 1sek og deretter gjenta de 4 ulydene osv.. noen runder.

 

Når "gryntingen" er ferdig melder "HighPoint" om en "vanskeligstilt" sektor, og jeg får ingen reelle valg (1,2,3).

 

1. Formater Array.

2. Bytt boot disk.

3. Gjem den usaklige sektoren bort.

 

Hvis jeg velger "3" vil jeg da kunne finne den tilbake noen gang?

 

Hvordan "kan" jeg redde mine filer?

 

HJELP ... det ligger mange arbeidstimer på diskene... Men IBAS er utelukket.

 

Mvh Troxx

 

Jeg ville forsøkt med valg 3,. du har ikke så mye valg,.

Ontrack Easyrecovery Pro er veldig bra for å finne igjen data,. mulig du kan ha en sjanse med det hvis du får opp systemet igjen.

Å bruke Raid 0 på noe som er viktig, når du i tillegg har disker av IBM`s berømte 75/60GXP serie er helt uansvarlig.

Lenke til kommentar

Ansvar var kanskje feil ord siden det oftest benyttes i forhold til en annen part?

 

Jeg har ikke noe viktig, men scannede bilder, uformelle dokumenter osv.. Filmer.

 

Takker for svar, jeg prøver noen dager til (9 hittil).. og lærer for fremtiden forhåpentligvis.

 

Mvh :-? Troxx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...