nordemoniac Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Hei! Har nettopp satt sammen en ny pc. MSI G965MDH-FI Intel Core 2 Duo 1.8Ghz Geforce FX5200 PCI 500 GB SATA II 1GB RAM Når jeg starter maskinen så kommer det opp 3 pip (beep). "Dit dut dit"... Det er egentlig ikke noe galt... Kjører Mac OS X86 uten problemer. Hva betyr dette? Endret 25. november 2007 av nordemoniac Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Du får ta en titt her. http://www.xmission.com/~comphope/beep.htm Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Her er en oversikt over POST koder. http://www.technick.net/public/code/cp_dpa...uide_beep_codes Hvis det er AMI BIOS du har, så betyr vel 3 beeps RAM feil. Endret 25. november 2007 av hårek Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Men det er ingen lange eller korte. Bare tre korte "ditt-dutt-ditt." Er forskjellig tone på den i midten. Endret 25. november 2007 av nordemoniac Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Så...ingen som kan hjelpe? Fant ikke noe på disse sidene. Men kan det være to feilkoder sammensatt? Eller kommer det mellomrom om det er flere feil? Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde "rett", var to feilkoder (eller flere) som er sammensatt. Koblet ut USB-tastatur, og det første "ditt" ble borte. Dvs. et "ditt" pr. USB-enhet som er tilkoblet. Problemet er at jeg kun har...vent litt.. Jeg har to! Jeg har USB-tastatur, og USB-WLAN. Kan det da være USB-tastatur (Ditt), POST-OK (Dutt), USB-WLAN (Ditt)... Dermed "Ditt-Dutt-Ditt" Enten det, eller så er "Dutt-ditt" en annen feilmelding. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Fant ut mer... Lydene er "Ditt-Dutt-Ditt" Fjernet USB-sender til tastatur og mus. Da ble lyden "Dutt-Ditt". Fjernet deretter USB-WLAN, da ble lyden "Ditt". Litt merkelig.. Altså en "Ditt" for tastatur/mus-sender, og en "Dutt" for USB-WLAN. Så er det den siste "Ditt"'en, hva kan den bety? POST ok? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Dutt? Endret 26. november 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Står at kortet støtter opp til 667 MHz minnemoduler. Kjører du DDR2-800 kanskje? Hadde noe av samme problemet når jeg prøvde å installere to andre minnebrikker enn de to som satt i hk allerede ved feil. Kilde. Så lenge maskinen din ikke sier plopp, synger teletubbie-sangene, og sier takk-og-farvel. Endret 26. november 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Står at kortet støtter opp til 667 MHz minnemoduler. Kjører du DDR2-800 kanskje? Hadde noe av samme problemet når jeg prøvde å installere to andre minnebrikker enn de to som satt i hk allerede ved feil. Kilde. Så lenge maskinen din ikke sier plopp, synger teletubbie-sangene, og sier takk-og-farvel. Har en stk 1GB PC4300... Veldig treig ram, så skal jo ikke være noe problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå