Gå til innhold

Trenger hjelp til og kjøpe nytt skjermkort.

minotir

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har bestilt meg en oppgraderings påkke på komplett jeg nå (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323910) og kan vel like så godt bestille meg et nytt skjermkort med det samme. Jeg har et ATI Radeon 9600 PRO 256mb fra før så.

Jeg vil helst ikke betale så forferdelig mye for skjermkortet, så kan dere komme med tips til et bra kort til en rimelig penge hadde det vert fint :)

Sindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De nye GT kortene skal være veldig brae og de er ekstremt billige.

Men det jeg virkelig gleder meg til er det nye GTS kortet som kommer snart. Det er sagt at de er en del bedre enn dagens GTX Ultra kort. Her snakker jeg generelt om Nvidia da. Vet ikke stort om ATI, men hører at de holder på å komme seg godt inn i markedet ijenn med nye toppkort.

Lenke til kommentar

I den prisklassen virker ATi 3850 som et bra alternativ! 8600 GTS er gjennomsnittlig 50% svakere enn 3800 256MB Lenke, og koster bare 200 kroner mer.

Om du ønsker akseptabel ytelse i nyere spill mener jeg en nesten må opp på det nivået. Les gjerne hele testen jeg lenker til. Vil gi litt forståelse 8600 GTS og GT, gir knapt spillbar fps på lave oppløsninger med en betydelig kraftigere prosessor.

HIS Radeon HD 3850 256 MB

Lenke til kommentar
I den prisklassen virker ATi 3850 som et bra alternativ! 8600 GTS er gjennomsnittlig 50% svakere enn 3800 256MB Lenke, og koster bare 200 kroner mer.

Om du ønsker akseptabel ytelse i nyere spill mener jeg en nesten må opp på det nivået. Les gjerne hele testen jeg lenker til. Vil gi litt forståelse 8600 GTS og GT, gir knapt spillbar fps på lave oppløsninger med en betydelig kraftigere prosessor.

HIS Radeon HD 3850 256 MB

Forresten: hva er forskjellen på Shappire, Power Color og HIS?

Lenke til kommentar

8800GT gir ganske mye for pengene, og tilnærmet lik ytelse som 8800GTX i lavere oppløsninger. Absolutt et bra kjøp.

Prisguiden sine 8800GT-kort. Som Kjell sa er kortene som regel like (om de ikke er overklokket eller har annen kjøler), og da kan du få lignende kort ganske mye billigere ved å se på denne lenken. Problemet er at nesten ingen butikker har 8800GT inne for øyeblikket.

ENDRET: Finner ikke ASUS kortet inne noen plass, men en del butikker har Gainward kortet.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...