Gef Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Satt her i går kveld og så gjennom noen bilder jeg tok i sommer og tenkte jeg kunne poste dem her for å få kritikk Endret 25. november 2007 av Gef Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Det første bildet skjemmes av en tydelig skjev horisont, og er litt anonymt i tillegg. Jeg hadde ønsket det et hakk renere. Ku-bildet er et morsomt møte med våre nyttige venner på enga. Jeg elsker ost, så kyr er allreite dyr. Jeg synes det gjør seg at du har fått to kuromper som bare stikker inn i bildet, samtidig som oppmerksomheten klart blir ledet til hovedkua. Greit jobba, morsomt bilde. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 What he said, nr. 2 er rett og slett multimorsomt og fnisemorsomt, dessuten veldig pent. Det hadde gjort seg som postkort. Skiller meg fra PM på nr. 1, jeg liker det veldig godt, på tross av skjev horisont. Men det kan bli bedre med rett horisont. Hvor er bildene tatt? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Da har jeg rettet på horisonten Takk for kritikk, tar veldig gjerne imot alt jeg kan få! PMnormal: Med renere, mener du mindre detaljer? Jeg syntes det bilde gir meg sommerfølelse med sjøen. Kanskje jeg skulle fjernet litt detaljer i horisonten? Kuer er veldig kjekke å ta bilder av. De finner på mye morsomt! Har noen ideer til neste sommer rundt det temaet. Simon Aldra: Hehe, fint at du liker dem! Tok de på Sele i Rogaland. Er ei stor mark med masse rare kuer rett ved siden av hytta vår. Kommer alltid bort og hilser på oss når vi er der. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Ble veldig bra med rett horisont, og fint sted dere har hytte, da. Får se om jeg får tatt bilder på sommerstedet vårt en dag. Lenke til kommentar
vlt Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Hehe, måtte le av bilde 2. Kuer og vidvinkel er morsomt I bilde 1 ville jeg kanskje tatt bilde av båten fra en annen vinkel slik at kjølen ville ledet innover i bildet. Slik den ligger nå danner den en barriere mellom seeren og bakgrunnen. Hvis den lå 90 grader i forhold til hvordan den ligger på bildet, ville den ledet blikket inn i bildet og mot fyret... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Det var det jeg mente, ja. Pent er det uansett, men jeg følte at det litt i overkant. Det er med nærmere ettersyn ikke sikkert at jeg mener det, og at det var den skjeve horisonten som fikk det til å virke litt overlesset for meg. Det ble kanskje litt for mye til å ta stilling til i min halvvåkne tilstand. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Liker kubildet kjempegodt! Hvorfor? Tja.. gode, friske farger, det tekniske sitter, ingen veldig forstyrrende farger.. kua er "typisk norsk", og den gjør det jeg forbinder kuer med; sleike seg i nesa. At tunga er i bevegelse og dermed uskarp har nada å si. Eneste jeg ville forandret med det er å ta vekk steinen nederst til venstre. Bare for å pirke. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. november 2007 Tusen takk for kritikk! Er mye dere får meg til å se som jeg ikke har lagt merke til før, både positivt og negativt! Setter veldig stor pris på dette! Jeg skal prøve en dag jeg får tid å ta bort den steinen. Tenkte også å legge til litt gress der det er jord slik at det ser finere ut. Sitter på jobb nå, har et ganske kult bilde til som jeg tok denne dagen. Kanskje ikke det beste teknisk, men ganske morsomt! Kjøpte canon 16-35mm II linse i sommer da jeg var i USA. Har hatt og kommer til å ha mye gøy med den! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. november 2007 Rapporter Del Skrevet 27. november 2007 Kubildet var utrolig bra synes jeg! Godt perpektiv, og god komposisjon. Likte også det at fargene var så lyse, sterke og klare! Godt med litt fargemetning. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå