Øyvind Skogseide Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hei! Jeg har eit ASRock 4CoreDual-SATA2 HK, og i går kjøpte jeg meg en AC Freezer 7 pro. Men denne kjører på 100% hele tiden! Den må forces i SpeedFan for og skifte hastighet. Den stiller seg ikke automatisk! Noen forslag om hvordan jeg kan ordne på dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hvis du kan sette hastighet i SpeedFan så må det være PWM regulator. Men du har kanskje ikke styring i BIOS. Har selv en ASRock P4i65G og det har ikke PWM i det hele tatt. Er ingen innstilinger i BIOS, og reagerer ikke på SpeedFan. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 For å styre en vifte via PWM må man vel ha 4 ledere (?) Og vifta har kanskje bare 3? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 For å styre en vifte via PWM må man vel ha 4 ledere (?) Og vifta har kanskje bare 3? Det holder faktisk med TO ledere for å bruke PWM Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jepp. Det er vanlig med PWM på 3-pins kontakter. Den med 4 pin har også en utgang med fast 12V. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 AC Freezer 7 PRO har 4 ledere, og det er 4 ledere på hk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Har du sjekket hvilke muligheter du har i BIOS? Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 jeg hadde forrige modellen av det hk'et, og du kan sette på noe quiet fan e.l. i BIOS, MEN Asrock har vært så greie at de har disabla denne funksjonen i de siste biosversjonene, så den fungerer ikke uansett om det står til enabled eller disabled. Jeg spurte asrock om dette og de svarte med noe svada om at det kunne være skadelig og kjøre vifta på for lav hastighet.. Beste alternativet jeg fant var speedfan Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Hmm... Vell, jeg har oppdatert BIOS til 1.6, kanskje jeg skal downgrade? Hadde jo Intel Stock vifta, og den synset jeg var stillere på Quiet enn vanlig. Har ingen forskjell på AC en. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg ville ikke nedgradert BIOS. Ville heller spandert 40,- på en viftekontroller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303855 Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg ville ikke nedgradert BIOS. Ville heller spandert 40,- på en viftekontroller:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303855 ... men han har en vifte med fire ledere... Vel, det finnes vel overganger, ev. ikke så vanskelig å lage selv. Jeg bruker SpeedFan, den kan regulere vifta opp og ned etter temperaturen. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Hmm... Har fått en ny BIOS som skal løse problemet mitt. Eneste problemet er at \jeg ikke har diskettstajon! OMG Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hmm... Har fått en ny BIOS som skal løse problemet mitt.Eneste problemet er at \jeg ikke har diskettstajon! OMG Kan du ikke kopiere biosfilen, flashprogrammet og BOOT.INI, NTLDR, og NTDETECT fra Windows til en USB stick, og boote fra den ? Evt. bruke MBRTool eller HP sitt program som du kan finne på denne siden. Og hva har du gjort med din e4400 for å oppnå 266 FSB på 4coredual-sata(n)2 ? Er det BSEL mod ? Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 ? Funker fint og overklokke i BIOS. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Woho! Fikk installert den nye BIOSen og nå stiller alt seg automatisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå