mske Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Jeg tenkte jeg skulle kjøpe mer minne til min fars PC. Tingen er at det er ganske gammelt minne i den, SDRAM DDR. Er det fortsatt mulig å få kjøpt slikt minne? Hvilket minne kan jeg kjøpe? Noen som kan gi link? Tenker noe som 2x1GB Slik ser minnet ut: http://i7.tinypic.com/81k58ix.jpg Edit: Skulle gjerne også hatt en slik støvrenser, siden maskinen er dynket i støv innvendig. Aner ikke hvor jeg får tak i det. Noen som hadde giddet å hjelpe? Endret 25. november 2007 av -Magne- Lenke til kommentar
candymann Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Minne finner du her!! Og før å få ut støvet ur PC-en kan du bruke trykkluft på boks (fra Biltema, Claesern osv.). Lykke til! Lenke til kommentar
mske Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Er det riktig typer RAM? Er SDRAM DDR det samme som DDR altså? Kunne du linket til en spesiell minnebrikke til meg? Den billigste gjerne. (2x1GB) Vil dette fungere? https://prisguiden.no/product.php?productId=21952 Endret 25. november 2007 av -Magne- Lenke til kommentar
candymann Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Ja, DDR er samme som Sdram DDR. Og minnet du linker til funker sikkert som bare det. Og linken jeg la inn i første post er DDR minne som ska funke i din fars pc. Mvh Niklas Lenke til kommentar
mske Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Det står: Effektiv frekvens, 400Mhz. Mens på bildet jeg har lagt ved står det Speed: PC3200(200mhz). Viser det bare til hastigheten på minnet jeg har allerede, eller er det fullt brukende? (Er kanskje litt for kritisk her, men vil nødig bruke 7-800kr på noe som evt. har blitt oversett, og at minnebrikken ikke virker ) Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 DDR (DualDataRate), dvs at brikkene yter som om hastigheten var dobbel. PC3200 er riktig. Og skulle RAMen mot all formodning ikke passe har du 14 dagers angrefrist, dersom du kjøper via internet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå