Gå til innhold

Sliter med slide effekt med scriptaculous. Noen bugs + mer

Anbefalte innlegg

Heisann!

Driver for tiden å eksperimenterer litt med et scriptaculous script, og har nå mekket meg en slide effekt.

Her er'n: Scrolltest

Den funker ja, men om du trykker flere ganger på pilen enn fire, så bare scroller den til et tomt område. Hvordan skal jeg få den til å scrolle tilbake til utgangspunktet?

Og jeg ser at det er lett å bugge den opp. Trykk fort mange ganger på pilene, og se hva som skjer...

Jeg har også noen problemer med at den slider ut i sida mi. Altså, den blir slik:

post-91181-1195983103_thumb.jpg

Den skal slide slik at den blir borte, men innenfor containeren.

post-91181-1195983275_thumb.jpg

Dette var fryktelig vanskelig å forklare gitt!

Setter pris på svar! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan skal jeg få den til å scrolle tilbake til utgangspunktet?

$("BigBox").setStyle({left:0}) ?

Trykk fort mange ganger på pilene, og se hva som skjer...

Grunnen er at effekten blir startet hver gang du klikker.

Du kan forsøke å bruke effektkø:

http://wiki.script.aculo.us/scriptaculous/show/EffectQueues

Aha, men om den skal slide tilbake til utgangspunktet, etter f.eks 4 trykk da?

Effektkø skal jeg prøve å mekke nå.. :)

Du veit ikke hvordan jeg kan begrense bredden den slider på? Slik som jeg prøver hardt å beskrive i førstepost.. :p

Takk for svar forresten!

Lenke til kommentar
Aha, men om den skal slide tilbake til utgangspunktet, etter f.eks 4 trykk da?

Jeg ville funnet bredden på alle de 4 divene (page 1, page 2, osv..). Da vet du hvor mange pixler du må slide.

var width = 0;
$("BigBox").select("div.block").invoke("getWidth").each(function(w){ width += w;});

Lenke til kommentar

Bumper dette jeg, og lurer fremdeles på hvordan man begrenser bredden den slider på, slik som i førstepost.. Er dette et enkelt padding/margin problem? Eller er det noe annet jeg må gjøre?

Prøvde forresten effektkø, men det ser ikke ut som det vil fungere... Sjekk siden: Scrolltest

Her er js koden:

<script>
var width = 0;
$("BigBox").select("div.block").invoke("getWidth").each(function(w){ width += w;}); //Hvor skal denne?

function MoveLeft() {
new Effect.MoveBy('BigBox', 0, -872 , {duration: 0.8, transition: Effect.Transitions.sinoidal} , {queue: {position:'front'} }); 
}

function MoveRight() { 
new Effect.MoveBy('BigBox', 0, 872 , {duration: 0.8, transition: Effect.Transitions.sinoidal} , {queue: {position:'end'} }); 
}

$("BigBox").setStyle({left:0}) //Hvor skal denne?
</script>

Jeg har ikke skjønt hvor jeg skal plassere de kodesnuttene du har kommet med eiden84.. Hvor skal de hen? :p Og hva er galt, siden ikke effektkø funker skikkelig?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bumper denne igjen, da jeg rett og slett ikke har funnet en løsning på problemet mitt.

Det er da snakk om å få til denne effektkøen, og få den til å scrolle tilbake til utgangspunktet etter x antall trykk på en enkelt "Vis neste" knapp..

Håper noen kan svare! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...