Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Går det ann å gjøre noe med stemmeskifte?


Ullsokk1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvmord på grunn av stemmeskiftet?

 

Du kjønner hva jeg mener :D

Men jeg har hatt den lyse og sprukne stemmen så lenge at det er nesten no å sutre over

Nei, faktisk ikkje, det er lite lurt å spøke med sjølvmord. På måten du svarte Konnis oppfattar eg dette som eit problem du er litt irritert over, lang vei deirfrå til sjølvmord.

 

Eg trur ikkje det er stort du kan gjere, mulig apoteket eller helsekostbutikkar har noko, men det er ein prosess alle må gjennom. Kor lenge det står på varierer.

 

Når du seier du har vore i stemmeskifte i 1 3/4 år, går den opp og ned eller har det ikkje skjedd noko som helst?

Lenke til kommentar
Hei

 

har blitt plaga av stemmeskifte i snart 1 3/4 år nå og jeg vurderer selvmord.

er 13 år og går på ungdomskolen så skulle gjerne blitt ferdig.

 

går det ann å gjøre noe med dette?

 

Vurdert selvmord men bestemt å gi gud en liten stund til å fikse den

 

Beklager om jeg er direkte nå, men selvmord på grunn av stemmeskifte blir for dumt. Du skriver at du har vært i stemmeskiftet en stund, men jeg kan trøste deg med at det går over, for det gjør det.

 

Er det noen spesiell grunn til at du reagerer så kraftig på dette? Har du kommet tidlig i stemmeskiftet, eller kanskje seint i forhold til andre i klassa/vennekretsen? Har noen mobbet deg for dette? Uansett grunn, så må du huske på at dette er noe alle må igjennom. Og som sagt tar det slutt, det gjør alt.

 

Hvis du vil prate med noen under fire øyne kan du ta kontakt med helsesøster på skolen din, eller med fastlegen din. Begge har taushetsplikt. Kanskje du også kan snakke med rådgiveren på skolen, de skal hjelpe med følelsesmessige problemer også.

 

Igjen, livet byr på mye som du ikke har fått opplevd enda, så ikke tenk på å legge inn årene på grunn av litt motstand, snakk heller med noen om det. Det hjelper.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Blast from the past, hm.

 

25/11-2007 ble tråden opprettet. Ettersom sokken har var på sist gang 10/10-2008 så får en håpe at stemmen ikke tok knekken på han.

 

Husker da jeg var i stemmeskifte, morsom periode, ble familiens latterpunkt under middagene og alt ble plassert langt fra meg slik at jeg møtte spørre. Og da gikk det selvfølgelig i vilt assortemang av høye og lave toner.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Selvmord på grunn av stemmeskiftet?

 

Du kjønner hva jeg mener :D

Men jeg har hatt den lyse og sprukne stemmen så lenge at det er nesten no å sutre over

 

Ey hvor enge hadde du den pipingen, sliter med den og.

 

Hilsen en gutt med veldig pipe stemme....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...