Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

VM-kvalifisering til Sør Afrika 2010-tråden

HulkHaugen

VM-kvalifiseringsgruppen.  

89 stemmer

1. 1. Tror du Norge vinner denne gruppen?

• Ja
      7
    • Nei
      77
    • Vet ikke/Ingen formening
      5
  2. 2. Hvem tror du vinner gruppen?

• Norge
      8
    • Nederland
      69
    • Skottland
      7
    • Makedonia
      0
    • Island
      0
    • Vet ikke/ingen formening
      5
  3. 3. Hvilken plass tror du Norge ender opp på?

• 1.
      7
    • 2.
      43
    • 3.
      32
    • 4.
      1
    • 5.
      2
    • Vet ikke/ingen formening
      4

Anbefalte innlegg

Samme hvem vi kom i pulje med egentlig. Norge har ikke de riktige spillertypene på landslaget lenger, de som (av og til) var best når det gjaldt. Dessverre fortsetter de i samme stil med Hareide i spissen for kosegutta som er flinkere til å spille PlayStation enn å blø for drakta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra wikipedia

The nine group-winners will qualify directly, while the highest ranked eight of the nine second-placed teams will contest home and away play-off matches for the remaining four places. In determining the rank of second-placed teams, only results against those finishing 1st, 3rd, 4th and 5th will be counted.
Lenke til kommentar
Nederland er bedre enn ddere tror.

Norge vinner ikke hruppa. Det føler jeg meg 100 % sikker på. Men vi har sjangs på 2.plassen. Men Skottland er en "sovende kjempe". Dette blir jevnt!

Kan nevne at Nederland ikke engang vant gruppa si. De er ikke så gode, de er gjennom et generasjonsskifte, og er ikke på langt nær så gode som de var i 2000 blant annet.

Nederland var blant de beste vi kunne fått i gruppa. Tenk om vi hadde fått Italia eller Portugal liksom...

Lenke til kommentar

Tror Nederland vinner, de har mange gode unge spillere, men også masse rutine.

Heller Nederland enn Portugal eller Italia, det er forsåvidt sant.

Om vi kommer på andreplass er derimot usikkert, Skottland er sterke, men det spørs om denne vanvittige EM-kvaliken er et engangstilfelle.

Heier på Norge, sjansene er der, vil si at vi har mellom 40 og 60% sjanse til å ta andreplassen.

Lenke til kommentar

Jeg vil si meg fornøyd med gruppa, men skulle gjerne bytta plass med Sveits, som fikk henholdsvis Hellas og Israel fra 1. og 2. seedinggruppe :p

Det kan være Skottlands kamper mot Frankrike var engangstilfeller, eller at franskmennene hadde et dårlig grep på skottene. Forrige VM-kvalik kom det store overskrifter etter at vi tapte hjemme for Skottland, da var de en lilleputt... Jeg er fornøyd med dem og Nederland, som var et av de enkleste lagene på nivå 1. Derimot synes jeg det er skummelt med Island og Makedonia, Makedonia har jo vært på poengrøveri hos England blant annet, og Island er en vanskelig motstander. Jeg har en teori om at denne gruppa kommer til å bli en av de jevneste gruppene, og at det derfor ikke er sikkert at vår toer får spille playoff. Men kjenner jeg Norge rett, kommer vi oss vel dit og trekker Frankrike eller noe og ryker. Det har jo vært soga i det siste.

Lenke til kommentar

Norge har jo tidligere spilt bedre mot gode lag, enn mot antatt dårligere lag, så jeg ser det ikke som noen direkte ulempe å ha både Skottland og Nederland i pulja. I kvalik'en til VM i 1994, vant vi jo gruppa foran Nederland, England, Polen og Tyrkia, selv om de to sistnevnte kanskje ikke var særlig gode på den tida. Nederland er gode, men ikke uslåelige. Skottland er gode av og til, men en motstander som passer bra for Norge. Island har vi vel aldri tapt mot, så de bør vi slå....selv om Island, på en god dag, kan ta poeng mot hvem som helst. Samme gjelder vel for Makedonia.

Uansett kommer det til å stå mellom 3 lag, Nederland, Skottland og Norge. Trur enten Nederland (favoritten) eller Norge (outsider) vinner gruppa. Skottland må kjempe om play-off plassen.

Pantera

Lenke til kommentar

Gleder meg til å se Skottland - Norge (og omvendt). Forventer en kamp med drøssevis av fysisk tøffe dueller. Blir skuffet om ikke det ryker tre tenner i hver kamp. :wee:

Tror btw at Skottland tar gruppeseieren, og regner med at Nederland tar andreplassen. Norge er outsidere i gruppa. Makedonia og Island burde bli easy match, men sånt skal man ikke si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...