Gå til innhold

Hvilke gode 32xSLI HK finnes i dag?


Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag et GA-P35-DS4 HK som har Crossfire 16/4, men siden jeg skal ha SLi med GTX må jeg bytte dette hovedkortet. Det som er viktig er at HK'et vil ha god støtte for Q9450 overklokking og DDR2 minne.

 

Hvilke gode alternativer finnes i dag og er det noen gode løsninger rett rundt hjørnet? Trenger tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok hmm.. det er ikke noe nytt på vei? Hvordan er 45nm klokking på 790i?

 

De hovedkortene har jo ikke kommet ut enda så det er de som er på vei, jeg vet ikke hvordan 790i klokker heller ikke 780i før folk har fått det i hendene sine og gir ut info om dette, 790i skal visst nok bare støtte ddr3 ram etter det jeg har hørt mens 780i skal ha ddr2 ram.

Lenke til kommentar

Det er fordi det er p35 chipsettet som native ikke støtter CF har jeg lest. Det er vel på en måte "hacka" til for å få 16/4. De gamle 975 chipsettene hadde 2x8 pcie lanes i cf. Og x38 har 16/16. Foreløpig så er eneste måten å få Intel og SLI 680i/650i, eller de nye 780/790i. Men det skal som dere sier være litt sugne på klokking av quad. Har liggende et p5n32-e SLI som jeg nok pakker i et til 8800gtx i snart. Men quadcoren min selger jeg nå. Går heller for e6850 pga. varme, støy og klokkeegenskaper. Etter å ha kjørt quad på 3.2 i noen mnder så er jeg ikke noe mere fornøyd med den enn den gamle e6600. Psuen bråker mere pga ekstra effekt, og temps er ikke noe særlig å skryte av selv på ok vannkjøling, hkene mine liker heller ikke klokking på quad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...