Gå til innhold

Vi som jobber som butikkmedarbeidere, er vi noe dritt til folket?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den jobben du har nå burde vært rasjonalisert bort. Det er ingen spesielle grunner til at ikke den jobben kunne vært gjort av en maskin. Jeg gleder meg til Rema elns får fingeren ut av rompa og importerer teknologien som allerede finnes. Både i England og Sverige.

Endret av gorber
Lenke til kommentar

Din frustrasjon er jo antall personer på jobb kontra jobber dere har å utføre. At folk skal si takk eller smile er ikke en selvfølge i Norge, sånn er det bare: "Vi er ikke et høflig folkeslag." sier mange engelskmenn på jobben :mellow:

Vi har en Kiwi butikk nær meg som også har posten. Jeg mener at de ansatte hadde vært mye mindre stresset og fokusert på det dem skal hvis ikke den steinen i skoen var til stedet. Forøvrig syntes jeg post-i-butikk er en kjempe tjeneste, men den er dessverre mye dårligere enn et normalt postkontor.

Syntes det er bra at folk jobber & sliter mens de går på skole, det gjør deg klar for arbeidslivet :)

Lenke til kommentar

Nå skal en ikke ta på seg for hardt hva utenlandske personer ser på som høflig, de kommer tross alt fra en annen kultur. Norges kultur er vel noe spisfindig og kan for utenforstående oppfattes som lite vennlig og imøtekommende. Normenn har fra det jeg har lest en vane for å se på en del ting som emfisert høflighet og formalitet som lite eller om over hode oppriktig, og er derfor kan være negativt oppfattet hos nordmenn. Man kan bli stemplet som innpåsliten, upasselig glad osv.

Vedrørende kunders oppførsel i butikker vil det alltid finnes kunder som tar lite hensyn til personellet sin situasjon men som forventer fullt hensyn til sin situasjon, som kan gi et negativt preg på arbeidssituasjonen. Trikset der er vel å selv holde en positiv innstilling, lytte til kunden og sette mer fokus på å huske hyggelige kunder enn å la seg besette og dominere av disse negative hendelsene som forekommer i løp av dagen. Om tankene og dialogen blandt de ansatte omringer disse negative hendelsene blir det for en ond spiral for hele arbeidsmiljøet og en vil ha liten sjans for å ha det godt på jobben.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...