cizz Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hei, jeg trenger et aksesspunkt. Tenkte jeg likegodt kunne kjøpe en Linksys WRT54G, og flashe denne til DD-WRT, da den skal kunne funke som et rent AP da. (dersom jeg har forstått ting rett..) Bare for å avklare: Jeg har et rom som jeg ikke kan trekke ledning til. Her har jeg to enheter som krever nett gjennom kabel. Jeg kan da sette opp et AP her, og deretter til Switch, deretter en ledning til hver enhet fra Switchen? (Her vil vel WRT54G sin innebygde Switch fungere?) Lurer da på om jeg kan bestille denne, eller er det ikke mulig å flashe denne pga for ny firmware? Lurer også på om denne er ferdig flashet, da det står Linux bak den? Noen som vil spre litt kunnskap? Lenke til kommentar
eppis Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Og sette opp en wireless bridge mellom den strekninga du ikke kan legge kabel er kansje den beste metoden og gjøre dette på vertfall hvis lengedn ikke er så lange. Du gjør dette ved og ta to accesspunkter eller routere og sette dem opp i bridge modus.. du må spesifisere mac addressene på begge to slik at dem kan sende og mota fra hverandre... når dette er gjort kan du koble kabel på motaker enden. Broen blir krypterteres med WEP eller WPA om du bruker det. internet ---> modem ---> router m/wlan ---------> WIRELESS BRDIGE ----------> router m/wlan og switch ---> enheter for og svare på spørsmålet ditt så mener jeg at de fleste linksys routerene går ann og flashe om til DD-WRT men når det står (Linux) så betyr bare at den kjører linux i bånn.. tviler på dem selger routere som er ferdig flasha til DD-WRT Endret 25. november 2007 av eppis Lenke til kommentar
cizz Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Takk for svar. Har lest meg opp litt om Wireless Bridge, og det ser ut som det er den beste løsningen. Bestilte meg en WRT54G, men etter litt lesing på forumet på www.dd-wrt.com , så kom jeg frem til at denne v8 versjonen var litt buggy med dd-wrt foreløpig. Tenkte derfor at jeg skulle sende den i retur og heller få tilsendt denne Buffaloen, som visstnok skal være helt kompitabel med wrt-dd. Noen som har erfaringer med den Buffalo-routeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå