Gå til innhold

CCC.exe error, skikkelig problem!

Siomir

Anbefalte innlegg

Jeg har nå plutselig uten videre fått en error under noen spill, ikke alle, men de fleste jeg prøver henger seg og gir fra seg en lyd "drrrrrrrrrrrr" og jeg må restarte maskina, har leta litt på andre forum for å se om jeg fant noen løsning, men de var ingen direkte god løsning, jeg tok selvsagt og sjekka event logen min etter kræsjen og fikk error message as follows:

0000000007: 2007-11-25 04:00:06:890 Exception <atixcode.dll>: Retrieving the COM class factory for component with CLSID {981145A7-E08E-48F3-A1C4-52C28BCAAAF9} failed due to the following error: 80040154.

Exception Called by: ATI.ACE.CLI.Aspect.TransCode.Graphics.Shared.TC_Component::CheckTrancodeComObject processID:01660 threadID:(CCCThreadNew:Wizard) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(CLI.Aspect.TransCode.Graphics.Shared, Version=2.0.2820.26396, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)

Her tyder det på at det er noe feil med ccc.exe hvis jeg ikke misforstår helt her, men hva?? denne feilen kom etter installasjon av Catalyst 7.10 driverne, har formatert for å fjerne problemet, men det hjelper jo ikke, begynner å lure på om jeg må kjøre display driver only og heller bruke ati tool eller ati tray tool for å kunne få spilt, noe jeg finner litt tungvint..noen som har hatt samme problemet og evt løst det? takker for all hjelp hvis mulig :)

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 7.11 inne og dette gjorde jeg etter en clean format, problemet vedvarer, jeg sjekka det ut litt mer og det virker som X1000 serien må ha avivo codecer inne hvis ikke så kan det fremkalle kræsj, om det stemmer vet jeg ikke, men jeg har nå lasta ned pakka og skal legge inn den for å sjekke...fikk også høre at ati sitt control senter kan fucke opp for mange vistnok....for meg er ikke det holdbart, det skal funke og jeg skal få det til å funke, jeg kjører forresten XP, glemte å si det ^^

Lenke til kommentar
Excellent amount of information!

Well my intial thoughts is that you don't have the AVIVO package installed. So I'd like you to check add/remove programs for "AVIVO Codecs". If you don't see it then you can download the latest version from here:

http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonxavivo-xp.html

This is assuming you have a ATI Radeon x1000-series card, which only should spawn this type of error without the AVIVO Codec installed.

Good Luck :)

ja dette tok jeg fra en side som hadde lignende side. Kilde her.

Dere kan jo ta en titt på den og se hva dere mener, jeg er litt for trøtt til å få med meg alt, uansett, jeg følger det rådet som jeg laget en "quote" av først og ser hva som skjer, jeg har også kjørt registrybooster og fant en hel bråte med registry problems for å si det sånn, var mye det her, men når spilla klikker sånn hvert 10'ende minutt så bruker jeg mer enn gjerne litt tid på å finne ut av det :p

Takk for all hjelp og svar så langt, jeg kommer til å raportere åssen dette gikk senere, når jeg har spilt noen timer, funker det så kan det være en god veiledning for andre som evt kunne få samme problem:)

Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt in avivo pakken og kjørt registry cleaner, dette fikset absolutt ikke problemet, det gjenstår å kjøre da uten ccc.exe (catalyst control center) det er uansett merkelig at dette skjedde siden jeg aldri har hatt dette problemet før utenom en gang hvor jeg kjørte ati tool samtidig og det kræsjet, men den gang slo jeg bare av ati tool, nå har jeg ikke ati tool inne en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...