Gå til innhold

Starte på akro - godt utbytte?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sluttet for en liten tid siden med hardcore-fotball, og lurte nå på om jeg skulle begynne på akro.. dette er først og fremst for å komme i form igjen, men også for å trene styrke. jeg har planer om å trene to-tre ganger i uka, og minst en av disse må være med fokus på konisjon. Jeg er av natur ganske spinkel (180cm-65kg), og legger aldri på med uanz. lurte derfor på om det er noe håp for meg med tanke på å få en kropp med markerte muskler? selvfølgelig ikke noen body-builder greier, men en liten six-pac :p En annen ting jeg også har erfart er at de som jobber på akro, og også lager opplegget, ofter legger opp til øvelser med apparater, og dette gir etter min erfaring minimalt utbytte. mulig det styrker kroppen, men jeg har ikke planer om å betale 350kr i måneden for å har en bedre rygg når jeg er 80...

Er det håp for meg? kan jeg få muskler? Er det verdt penga?

Bør vel også nevnes at jeg har tenkt å spise mer proteinrik mat som f.eks. kylling, og virkelig gå inn for treninga, men frykter at jeg kommer til kort siden det er nesten umulig for meg å legge på mg.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke umulig for deg å legge på deg. Det er snakk om å spise nok, og å spise riktig.

Apparater er noe instruktører gjerne er veldig glad i. Det er lurere å satse på frivekter i de fleste øvelser :) Du får nok en enda bedre rygg når du er 80 ved å trene med frivekter enn ved å trene med apparater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...