Gå til innhold

Hvilken anime holder best kvalitet?

Anbefalte innlegg

ja, som topic-name sier. Hvilken anime er av best kvalitet, da tenker jeg på tegning, billedlig kvalitet, fillers(?), lyd, story, osv.

Jeg gir min stemme til Samurai Champloo. Selv om jeg synes for eksempel Bleach er bedre enn Samurai Champloo, så er SC mye bedre tegnet, og kvaliteten er generelt bedre, kanskje fordi det er en miniserie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FLCL (Furi Kuri) er egentlig veldig bra på de fleste punkter. Hittill har jeg ikke sett en eneste anime som overgår den når det kommer til visuell stil. Soundtracket er veldig individuellt, ettersom det (stort sett) er laget av The Pillows, et japansk rockeband. Jeg likte lyden veldig godt, den passet stort sett alltid inn, uten at det føltes "feil" ettersom det tross alt er ganske unormalt med gitar, bass, trommer og vokal som bakgrunnsmusikk.

Lenke til kommentar

FLCL her også. Serien er såpass kort, så den har vel egentlig ikke tid for fillere. Digger The pillows, de har mye bra musikk i serien. Storyen er også unektlig fet.

Obs obs, ikke begi dere ut på mangaen unless dere er überfan, den er ikke like morsomt og kvaliteten på bildene er lavere enn animen.

Hvis ikke har jeg hørt Lain gjør det ganske godt også

Lenke til kommentar

Claymore har da rimelig god kvalitet vil jeg påstå.

Afro samurai, selv om det er lagd av de samme som lagde Samurai Champloo, har en mye høyere kvalitet, siden budsjettet deres for afro samurai var en god del mer enn til Samurai Champloo, uansett er Afro samurai verdt å se bare på grunn av Samuel L. Jacksons stemme ;).

Men de fleste OVAs som er lagd i nyere tid har god kvalitet.

Kom forresten på at Elfen Lied også har god kvalitet, også når det gjelder storyline, selv om den er syk, syk, syk. :p

Endret av Danniboy1234
Lenke til kommentar

Har hørt at Afro Samurai skal ha utrolig god kvalitet. og at hver episode har kostet MASSE penger å lage. derfor er det ikke så mange. Ellers er Tales of Symphonia utrolig bra når det gjelder kvalitet, og derfor kommer det bare ut ny episode annhver mnd eller noe. Har bare kommet tre hittill. Men de er gode. (:

Lenke til kommentar

Vi har jo også Basilisk, helt enormt bra manus. Med geniale skuespillere og en utsøkt brutalitet i kampscener :wee:

Får den der : Jeg MÅ bare se en episode til helt til det ikke er flere

Jeg mener dette er en av de beste miniserier som noensinne er laget. My Personal Favourite. Med totalt 24 episoder er det en passe lengde på serien

Basilisk ~ Koga Nimpo Cho ~

Wiki Info

AnimeNFO Basilisk

Lenke til kommentar

Er ikke noe anime-ekspert, men vet hva Aak fisker etter her. Og tror Ghost in the Shell serien kan komme inn under det du tenker på. ;)

Den er kanskje ikke i liga med de andre nevnt her (som sagt er jeg ikke ekspert og jeg har ikke sett de) men GitS regner jeg med er over gjennomsnittet.

Endret av Odd Ball
Lenke til kommentar

Det er nok ikke det jeg fisker etter nei ^^ Jeg har ikke en gang sett Ghost in a shell..

Det jeg fisker etter er gode kvalitetsanimer. Jeg diskuterer animer med en kammerat for tiden, og han insisterer på at animer som schoolrumble er av høy kvalitet, som gjør meg ubegrenselig irritert ^^

Lenke til kommentar

Er ikke store Kvalitet eksperten, men jeg vet hva en bra storry er, Elfen Lied, Death Note, og Blood+ er veldig bra. blandt de beste (de tre beste jeg har sett) liker musikken til Elfen Lied og Death Note.

Endret av UNOCK
Lenke til kommentar
Det er nok ikke det jeg fisker etter nei ^^ Jeg har ikke en gang sett Ghost in a shell..

Det jeg fisker etter er gode kvalitetsanimer. Jeg diskuterer animer med en kammerat for tiden, og han insisterer på at animer som schoolrumble er av høy kvalitet, som gjør meg ubegrenselig irritert ^^

Hva er det som gjør at School Rumble ikke er av høy kvalitet da? (er forøvrig enig med han kompisen din)

Lenke til kommentar
Vel, story'en er ganske simpel, animasjonen er elendig, I alle fall fra mitt noget uproffesjonelt syn. Karakterende er uorginale, eller, hele serien er uorginal.

Relativt simpel story ja, men så er det også en "Daily life" anime, så jeg ville ikke gitt det noe minus på det, synes ikke at karakterene er noe særlig uorginale heller. (Se galaxy angel for uorginalitet f.eks.) Og uansett om de ikke er de mest orginale, så er de veldig godt utført synes jeg..

Det med at du mener animasjonene er elendige skjønner jeg ikke i det hele tatt, jeg synes de holder veldig god kvalitet, faktisk bedre enn mye annet, synes de gir av en god varme ^^;

Har forresten aldri møtt på noen før som synes det er så dårlig som du mener det skal være, og heller ikke hva som skulle være så evig mye bedre enn School Rumble *undres*

Lenke til kommentar

samurai champloo er veldig bra... men neon genesis evangelion er ganske bra til å være over 10 år siden den ble laget!

Har hørt at Afro Samurai skal ha utrolig god kvalitet. og at hver episode har kostet MASSE penger å lage. derfor er det ikke så mange. Ellers er Tales of Symphonia utrolig bra når det gjelder kvalitet, og derfor kommer det bare ut ny episode annhver mnd eller noe. Har bare kommet tre hittill. Men de er gode. (:

afro samurai eier! konge kvalitet og grei story... men blir nok ingen flere episoder av det.. samme som med love hina... kosta for mye å lage...

Lenke til kommentar

Slenger inn Neon Genesis Evangelion, gode lyder og bra tegnet til og være 12 år gammelt.

Kampene er kanskje litt lite variert, men måten hele historien er lagt ut på og fremført, får deg til og dette lengre ned i kanin hullet etterhvert som du ser på. Rent følelse messig er det realistisk satt opp og gir seeren et mer menneskelig syn på serien.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...