uranus Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 http://picasaweb.google.com/bronken/KrSj241107 Se på bildene først. Ok, jeg var uheldig istad. Jeg traff en fortauskant i rundt 15 km/t p.g.a speilblanke veier. Hjulet var i sving da den traff, og bilen stoppa veldig plutselig. Jeg var veldig nervøs og litt sjokkert fordi jeg slo hodet i rattet som gjorde grøsselig vondt, men jeg mener å ha merka at bilen svingte mot venstre da jeg kjørte, men er ikke sikker p.g.a veiene der jeg bor er ikke helt rette. Må teste imorra og se da, men kan dere se om noe er galt utifra bildene? Vet jeg har styke vinterfelger og kapsler, men dere ser hvordan dekket traff på bildene. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Uffda føler med deg, Gjorde det samme i byen forrige uke(jævla forstauskant+trailer). Skvatt litt da. Men den tåler en god trøkk den forstillinga di. Så ingenting spesielt på bildet. Men det at bilen stoppa, du kvelte den ikke da? Er veldig fort gjort det. Ta en kjøretur imorra. Trekker den fortsatt til den venstre da, så må du få det sjekket. Men i 15 km\t så har jeg mine tvil. Jeg ville tro at den skal tåle det Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det som kan ha skjedd er at du kan ha fått kast i felgen. Da vil den dra til den siden det skadede dekket er på. Om det er tilfelle må den på et dekkverksted og bli balansert/rettes opp. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Ser ikke noe direkte skader bortsett fra litt skraper på plastkapselen og noe på dekket) Men hører du ulyder, merker det rister, eller at bilen drar mot en av sidene da må du få sjekket det opp. Edit: Siden plastkaspselen ikke har sprukket, så kan ikke dette vært rare trøkken, så jeg tviler på det har skjedd mer enn det der. Men som sagt over, merker du noe så må det sjekkes ut. Endret 25. november 2007 av L O G I M A N Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hjulkapselen ser da ut til å ha sprukket, men det er vel også det eneste man kan få ut av å se på disse bildene. Hadde vært nyttig med bilde av bilen som viser begge forhjulene rett forfra når bilen står på helt plant underlag. Det har forøvrig sikkert gått bra i såpass lav hastighet.. Ellers burde du kanskje sjekke bilbeltet ditt, eller revurdere hvor du har hue hen når du kjører, hørtes skummelt ut at du klarte å treffe rattet i noe som bare er litt over gangfart.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ok, jeg var uheldig istad. Jeg traff en fortauskant i rundt 15 km/t p.g.a speilblanke veier. Først: Synd med skaden din, alltid surt når sånt skjer. Men: Bare for å strø salt i såret: Som bilfører skal du tilpasse farten til forholdene. Å si at dette skjedde p.g.a. speilblanke veier holder ikke. Det er du som bilfører som har ansvaret, både for at bilen er tilstrekkelig utstyrt (dekk etc), og at kjøringen er tilpasset forholdene og dine egenskaper. Jeg blir så lei av alle nyhetsoppslag om at "ulykken skjedde fordi det var glatt" etc. Som bilfører kan du påvirke hvordan bilen din er utstyrt, og hvordan du selv kjører. Det eneste du IKKE kan påvirke, er forholdene på de veiene du kjører på, og du er derfor nødt til å tilpasse deg dette. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 *snipz* Bare sånn for å ha det på det rene; hvorfor poster du dette? Har det noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 *snipz* Bare sånn for å ha det på det rene; hvorfor poster du dette? Har det noe med saken å gjøre? Sorry, det ble skikkelig OT Må lære meg å vente med å skrive noe før jeg har fått frokost. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Så langt jeg kan se, er det ikke noen opplagt skade. Dersom du ikke merker at bilen vibrerer eller trekker til ene siden, kan du bare kjøre videre. Følg med om dekket blir slitt skjevt! Selv om det ikke er noe du merker når du kjører, kan trøkken ha påvirket hjulvinklene slik at dekket blir skjevslitt. Da må du ta en forstillingskontroll, og få justert/byttet det som er årsaken til feilen. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Liten oppdatering. Bilen svinger ikke av seg selv, og det er ikke noe risting. MEN jeg må ha rattet mot ca. klokken 1 for at bilen skal kjøre rett frem. Men slipper jeg rattet der fortsetter den rett frem. Folk sier det høres ut som spissingen. Stemmer det? BTW zanta: er fullt klar over det. Derfor jeg kjørte i rundt 20 km/t istedet for 60. Var ikke spesielt glatt bortover der men i den svingen og inn sidegata der hvor jeg skulle, var det så glatt at jeg tryna når jeg gikk ut av bilen for å sjekke skadene. Var forøvrig litt kjipt at ingen av de 5-6 bilene som var der akkurat da det skjedde spurte om det gikk bra. Liksom, vet det ikke var noe problem, men en bil stod på tomgang 5 meter fra der jeg traff og han bare kikka på bilen og kjørte. Men uansett, spissingen eller? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Da er det nok noe galt med spissingen ja. Lever bilen din på forstillingskontroll, så skal nok de få justert det for deg. Mulig du har bøyd styrestaget også, men det høres rart ut siden det ikke gikk så fort. Kjørte selv i en fortauskant i 60 og det eneste som skjedde var ødelagt felg og bærearm (+ forskjerm osv). Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Umulig og si hva som har bøyd seg. Kommer helt ann på hvor du traff og hva som gir seg først. Er vel bærearm eller styrestag, men det er vanskelig og si uten og ta forstillingskontroll først og så se hva som er bøyd. Det blir jo litt dyrt og ta forstillingskontroll 2 ganger så du må gamble på en av delene. Det kan være helt umulig og se. Begge delene vil påvirke spissingen. Syntes det var litt kjefting på trådstarter her siden han har vært borti kanten. Ser ikke noe galt i det. Er helt vanlig og det skjer den beste sjaføren. Møter slike tilfeller omtrent hver dag. Skulle jeg hatt den instillingen hadde jeg mista mange kunder. Man kan sko bilen med de dyreste dekka. Være yrkessjafør og likevel skli ut av veien. Du kom sakte og skaden er minimal så for min del virker det som om du har vært fornuftig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå