Gå til innhold

Går det greit å la PC-en downloade om natten

Anbefalte innlegg

Selv har jeg alltid PC-en på, og den laster ned og opp hele dagen, og natten. Gode disker, ok kjøling, så er du good to go syntes jeg.

Jeg ser på PC-en som en lyspære: En lyspære går aldri (i stykker) når den står på, den går (...i stykker) først når man skrur den på.

Derfor skur jeg på PC-en minst mulig, i frykt for at den skal gå (...i stykker) som en lyspære. :p

Det er noe i det der!

Har en filserver som jeg misliker sterkt å restarte for da går noe hardware til helvete :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker PC-en min som server for kompiser osv på VT, og i tillegg om natta, lastes det ned mye torrent, scanninger av PC-en, diskfragmanterer osv..

Har aldri skjedd denne PC-en noe, selvom dem bare er 6 mnd.. Har røykvarsler som er fryktelig sensitiv, så ikke redd for at noe skal skje..

Har hørt at PC-en leve tid reduseres med tanke på at oppstart flere ganger i døgnet sliter den ut.. Men, sikkert masse forskjellige meninger..

Lenke til kommentar

En harddisk tåler oppstartsykler tilsvarende ti oppstarter/avslutninger pr. dag i hele garantiperioden (garantert i følge skjemaet), så en harddisk tåler alt like bra. Elektriske vifter skal litt til for at ryker, og om de ryker er det ingen komponenter i en filserver som ikke takler litt ekstra varme i noen dager.

Lenke til kommentar

Google sin rapport om disk-oppførsel kan kanskje være interessang.

De fant ut at disker som døde ikke hang i stor grad sammen med disker som hadde mye å gjøre. Faktisk så var det flere av de diskene som hadde lite aktivitet som døde først.

Temperatur har heller ingen negativ innvirkning.

Hele rapporten finner du her: http://209.85.163.132/papers/disk_failures.pdf

Sammendrag over det viktigste finner du her: http://storagemojo.com/?p=378

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...