Pliscin Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg er en gutt på 17 år og går 2. året studiespesialisering. Jeg har vel ganske dårligt snitt, vil tippe rundt 3. Har heller ikke noen realfag bortsett fra IKT. Har helst lyst på kontor/IT-jobb. Har noen erfaringer eller forslag til høyere utdanning som ikke er så krevende eller som ikke har harde opptakskrav? Hilsen en meget usikker student. Lenke til kommentar
TWA Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 du finner helt sikkert et eller annet IT-relatert studium som er åpent på nærmeste høyskole/universitet Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ta nautikk ved en maritim høyskole Da sitter du somregel 8timer om dagen og ser ut mens du kan gjøre hva du vil. Satt litt på spissen ,men gjør ingenting fysisk arbeid på 8timer hvis du er litt heldig. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Ta nautikk ved en maritim høyskole Da sitter du somregel 8timer om dagen og ser ut mens du kan gjøre hva du vil. Satt litt på spissen ,men gjør ingenting fysisk arbeid på 8timer hvis du er litt heldig. Takk for et bra forslag! Men tror heller jeg vil holde meg på land Men vart studiet vanskelig, og er det bra lønn? Endret 25. november 2007 av Pliscin Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hvordan det er å komme inn på nautiske høyskoler vet jeg ingenting om ,men jeg vet at alle som fullfører får en jobb etterpå hvis de ønsker dette. For å si det på denne måten , vi trenger 3ganger så mange personer som vi har mulighet til å utdanne med dagens skolesystem, som som igjen gjør den kompetansen du får deg veldig grei å ha med videre. Og når du engang blir lei av å seile så har du en lederutdanning som er ganske betydelig (Du har tross alt vært leder for over 10-15personer hvis du har vært på en stor båt). Men du har stort ansvar. Lønna er omtrent som andre jobber. Begynnerlønn på rundt 360-400.000 når du har fått sertifikatet ditt ,mens hvis du gjør en god jobb så rykker du jo opp i gradene og dermed får mer lønn. Men for å si det slik , det er ikke en jobb for personer som er late. Du jobber bare 6mnd i året ,men på de 6mnd så jobber du like mange timer som en normal person gjør på rundt 16mnd. Men mtp på at du slipper reisetid til og fra jobben og slipper å lage mat så er det ikke så ille som man kanskje tror. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Kanskje bachelor i drift av datasystemer er noe for deg? Går ikke dette selv, men kjenner en som går førsteåret der. Studiet er veldig praktisk rettet med prosjektarbeid, og du lærer en masse nyttig IT/drift-relaterte ting. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Jo det kunne gått an, men det står 2MX/2MY/3MZ i opptakskravene, er litt usikker på om jeg har det som skal til, mattelinja som jeg går heter 2P (praktisk) og er den enkleste, den varer bare i 2 år. Søkte litt og fant denne. Syns dere det ser greit ut? Noen som har erfaringer? Endret 26. november 2007 av Pliscin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå