tempozzz Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg lurer på om gamle mercedeser er vanskelige å skru på, jeg tenker da på e-klasse fra -86 og oppover? Er f.eks volvo eller ford mye enklere å skru på? Vurderer å kjøpe meg en litt gammel bil og den må sikkert skrues litt på. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Tja, jeg vil nå si at en Volvo ala. 240 eller 740 er veldig enkle å skru på ihvertfall Driftssikre og! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Såvidt jeg har hørt kan Mercedes fra den tiden ha litt komplisert innsprutsystem, om du kjøper en med noe slikt på. Dessuten er det tysk, og tysk er som regel ikke helt ukomplisert. Skal du ha en tysk bil som er enkel å skru på, så kjøp VW Boble. Lettere blir det ikke, karrosseriet kan fjernes etter at du har skrudd løs tre-fire skruer. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 hehe ja kanskje det blir en boble men er f.eks Ford sierra eller scorpio lett og ha med å gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Generelt er Volvo med bakhjulstrekk og tyske "folkebiler" (Ford og Opel) de enkleste å skru, i tillegg er det god tilgang på billige deler. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) jeg har en 190E 90 mod og den er ikke vanskelig å skru på. syntes i alle fall ikke jeg. skal sies at jeg ikke har rørt innsprut-systemet selv(enda), det er et bosch K-Jettronic system. er tidlig versjon av direkte innsprøytning. har gått til innkjøp av haynes manual til bilen og den er kjekk å lese i før man skrur. vis du kjøper biler fra midten av 80 tallet så er det noen av dem som har forgasser motor. så jeg syntes ikke det er stress å skru på men volvo 360en jeg hadde før merca var enklere. *edit* værste bilen jeg har skrudd på er peugeot 206, bytta bærarmer forran. var ikke enkelt hjemme i garasjen nei. Endret 25. november 2007 av stich_it Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 takker for alle svar Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Dessuten er det tysk, og tysk er som regel ikke helt ukomplisert. Kan ikke akkurat si meg enig i at tyskere er mere komplisrt å skru på en biler ifra andre verdensdeler da. f.eks audi 100 vs galant: Mitsubishin har fullt multilink hjuloppheng foran og bak audi 100 har ikke det foran eller bak, kun nye audier har det foran,, fordelen med multi link er mange bare se denne vidioen (civic bir levert med mulit link i japen det der er kun engelske utgaven som selges i i blant annet europa som har stiv aksle) http://www.gametrailers.com/player/usermovies/132471.html bremseiskiver bak audi vs mitsubishi (audien er også mye tyngre, samt at på mitsubishien er det mye større ventilerte skiver foran mens audien har ikke ventilerte der engang.) Det verste er at audien har håndbrekket inni kaliberen på en måte slik at man må ha spesialverktøy for å skru den tilbake samt dem bruker masse unbrakko istedenfor pipe noe som er idiotisk.. Det er ikke komplisert men bare mange idiotiske løsninger samt simplt elektronikk med dårlige koblinger slik at f.eks takluke som lever sitt eget liv pga dårlig kvalitet. Endret 25. november 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 hehe ja kanskje det blir en boble men er f.eks Ford sierra eller scorpio lett og ha med å gjøre? Varmeapparat på Scorpio er et helvete å skifte Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Nei! Fjortentegn Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hva mener dere egentlig når dere sier at noe er "enkelt å skru på"? Det meste av mekaniske løsninger fra 80-90 tallet er ganske simple, så det er bare å finne fram rett(!) verktøy og begynne. Hadde ingen problemer med å skru på scorpioen jeg hadde... Alt fra girkassebytte (aut. til man.) til bytting av støtdempere/fjører og reparering av elmotor til baksete gikk lekende lett. Trikset er å tenke seg om mens man holder på. Være fornuftig, strukturert og gjerne ha et lite snev av teknisk innsikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå