Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

er gamle mercedeser vanskelige å skru på?


tempozzz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg har hørt kan Mercedes fra den tiden ha litt komplisert innsprutsystem, om du kjøper en med noe slikt på. Dessuten er det tysk, og tysk er som regel ikke helt ukomplisert.

 

Skal du ha en tysk bil som er enkel å skru på, så kjøp VW Boble.

Lettere blir det ikke, karrosseriet kan fjernes etter at du har skrudd løs tre-fire skruer. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Generelt er Volvo med bakhjulstrekk og tyske "folkebiler" (Ford og Opel) de enkleste å skru, i tillegg er det god tilgang på billige deler.

Lenke til kommentar

jeg har en 190E 90 mod og den er ikke vanskelig å skru på. syntes i alle fall ikke jeg. skal sies at jeg ikke har rørt innsprut-systemet selv(enda), det er et bosch K-Jettronic system. er tidlig versjon av direkte innsprøytning.

har gått til innkjøp av haynes manual til bilen og den er kjekk å lese i før man skrur.

 

vis du kjøper biler fra midten av 80 tallet så er det noen av dem som har forgasser motor.

 

så jeg syntes ikke det er stress å skru på men volvo 360en jeg hadde før merca var enklere.

 

*edit* værste bilen jeg har skrudd på er peugeot 206, bytta bærarmer forran. var ikke enkelt hjemme i garasjen nei.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
Dessuten er det tysk, og tysk er som regel ikke helt ukomplisert.

Kan ikke akkurat si meg enig i at tyskere er mere komplisrt å skru på en biler ifra andre verdensdeler da.

f.eks audi 100 vs galant:

 

Mitsubishin har fullt multilink hjuloppheng foran og bak audi 100 har ikke det foran eller bak, kun nye audier har det foran,, fordelen med multi link er mange bare se denne vidioen (civic bir levert med mulit link i japen det der er kun engelske utgaven som selges i i blant annet europa som har stiv aksle)

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/132471.html

54664ca2.th.jpg

14716640se5.th.jpg

bremseiskiver bak audi vs mitsubishi (audien er også mye tyngre, samt at på mitsubishien er det mye større ventilerte skiver foran mens audien har ikke ventilerte der engang.)

1.jpg

Det verste er at audien har håndbrekket inni kaliberen på en måte slik at man må ha spesialverktøy for å skru den tilbake samt dem bruker masse unbrakko istedenfor pipe noe som er idiotisk.. Det er ikke komplisert men bare mange idiotiske løsninger samt simplt elektronikk med dårlige koblinger slik at f.eks takluke som lever sitt eget liv pga dårlig kvalitet.

 

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Hva mener dere egentlig når dere sier at noe er "enkelt å skru på"?

 

Det meste av mekaniske løsninger fra 80-90 tallet er ganske simple, så det er bare å finne fram rett(!) verktøy og begynne.

 

Hadde ingen problemer med å skru på scorpioen jeg hadde... Alt fra girkassebytte (aut. til man.) til bytting av støtdempere/fjører og reparering av elmotor til baksete gikk lekende lett. Trikset er å tenke seg om mens man holder på. Være fornuftig, strukturert og gjerne ha et lite snev av teknisk innsikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...