Gå til innhold

Ikke oppføring i Telefonboken.no eller Opplysning1881?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker ikke å stå opplistet i telefonkatalogens bøker på Internett (eller katalogen for den saks skyld). Jeg har sett på hva Telenor tilbyr, og de har "hemmelig nummer". Men det eneste negative er at jeg har forstått det slik at da vil du ikke kun bli fjernet fra telefonbøkene, men du ringer også med skjult ID.

Er det noen måte med Telenor FriFiks og få hemmelig nummer, men fortsatt la andre se nummeret / ID'en din når du ringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan sikkert kundeservice ordne for deg hvis du ringer dem på 09000.

Man kan ihvertfall velge en tjeneste hos mange leverandører som bare utelater nummeret ditt fra opplysningstjenester, men ikke en komplett Hemmelig nummer-tjeneste. Det må jo Telenor klare å levere også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hei!

Jeg ønsker ikke å stå opplistet i telefonkatalogens bøker på Internett (eller katalogen for den saks skyld). Jeg har sett på hva Telenor tilbyr, og de har "hemmelig nummer". Men det eneste negative er at jeg har forstått det slik at da vil du ikke kun bli fjernet fra telefonbøkene, men du ringer også med skjult ID.

Er det noen måte med Telenor FriFiks og få hemmelig nummer, men fortsatt la andre se nummeret / ID'en din når du ringer?

Dette ordner du enkelt på "mine sider". Under "mitt abonnement" finnes det en avkrysningsrute der du kan be om reservasjon mot at nummeret blir formidlet til opplysningstjenestene. Da finnes ikke nummeret på opplysningen, men det vises hos den du ringer til. Det går noen dager førdette virker. Nå er det forskjeller i kvaliteten på 1881 og guløe sider, så det kan ta litt tid før nummrret har forsvunnet helt.

Her er lenken:

https://telenormobil.no/minesider/beskyttet...inetjenester.do

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Telefonkatalogen/gule sider lar deg endre, legge til og fjerne info selv. Du må da autentisere deg ved å ringe et nummer først. Dermed kan du i hvertfall få litt fortgang i saken hos den ene leverandøren.

Jeg tror man kan gjøre det samme på 1881, de har i hvertfall en endre din informasjon link.

Lenke til kommentar

Jeg tok i bruk et mobilnummer registrert på et familiemedlem og fra jeg krysset av at det skulle fjernes fra opplysningstjenester på telefon/nett tok det ca to uker og det var borte. Det forsvant raskest fra telefonkatalogen.no og tok lengst tid å forsvinne fra 1881.no. Men borte ble det, jeg gjorde valget gjennom "Mine sider" hos Telenor.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...