Capitan Fracassa Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hei, Bygget meg ny PC for ei drøy uke siden, og alt virket bra, med en god del spilling. Men i dag fikk jeg plutselig blå-skjerm fulgt av omstart, men så var 101 ute. Når jeg starter opp igjen og velger windows-modus, blir skjermen blå et lite øyeblikk, før maskinen tar omstart igjen. Og dette skjer uansett hvilken windows-modus jeg velger (sikker etc.). Jeg forsøkte så med Vista-CD-en og bootet fra den. Etter å ha lastet filer, kom den med en feilmelding omtrent som dette: File: windows\system32\drivers\adpu320.sys status: 0xc0000098 info: windows failed to load because a critical system driver is missing, or corrupt Jeg har ikke klart å finne ut hva adpu320.sys brukes til, men jeg antar at det er driveren til den hardvarebiten som det har blitt problemer med. Men er det noen som har en anelse om hva jeg kan gjøre nå? Maskinen jeg har bygd, består av følgende komponenter: HK: Asus P5K, P35, Socket-775 CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775 Minne: Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra HD: Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB Skjermkort: PNY 8600 GT 256MB Strøm: MIST, 500W, ATX.2.2, avtagbare kabler DVD: Samsung DVD brenner SH-S203B OS: Microsoft Windows Vista Home Basic OEM Norsk versjon 32-bit DVD-versjon Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 adpu320.sys = driver for Adaptec Ultra 320 SCSI kort, jeg kan ikke se at du har listet opp det kortet, så hvorfor den driveren, som du ikke skal trenge, mangler og skaper problemer, er uforståelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå