adoggy Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Hei, Er på utkikk etter en grei og billig PC for min mormor. Dette er hennes første PC, og hun er helt uten PCkunnskap. Jeg har sett litt rundt omkring, og i kveld kom det et tilbud fra Zailor.no på en Acer Extensa EX5220 (som jeg også har sett på tidligere) til tilbud 3990,- Er denne PC-en noe tess for mormor? Jeg ser at denne ikke er det beste som går ann å finnes, men hun skal vel bare bruke den til å surfe på nettet, og se på WEBtv, kanskje høre på musikk.. Ikke noen tøffe oppgaver akkurat. Den skal brukes trådløst er det tenkt. Takker for hjelpen Spesifikasjoner: Generelt Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Basic [Norsk, Dansk, Engelsk] Størrelse og vekt 36 cm x 26.7 cm x 4.3 cm 2.9 KG Kapasitet Prosessor Intel Celeron M 530 1 MB - L2 cache RAM 1 GB (installeret) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM ( 2 x 512 MB ) Harddisk 80 GB - Serial ATA-150 Telecom Fax/modem - 56 Kbps Tastatur Tastatur, touchpad, firevejs rulleknap Optisk lagring DVD±RW Litiumion(+R dobbeltlag) / DVD-RAM - Skjerm 15.4" TFT aktiv matriks 1280 x 800 ( WXGA ) - 24-bit (16,7 millioner farger) Lyd -Video Grafikkort Intel GMA X3100 Høytalere Stereeohøitalere trådløs LAN-antenne Video Lydkort Hodetelefoner Øretelefoner Frekvensområde: 20 til 20 000 Hz Impedans: 32 ohm Nettverk Nettverkskort Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g Trådløs Acer InviLink 802.11b/g Strøm og batteri IAC 120/230 V ( 50/60 Hz ) Litiumion batteri Endret 25. november 2007 av AtleP Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Linken din fungerer ikke. Men PC-en så grei ut til det bruket du skisserer. Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 takk for svar link er fikset, beklager Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 spesifikasjonene ser slettes ikke verst ut, spesielt til den prisen. Det eneste som er vanskelig å si noe om kun ut fra dette er byggekvaliteten, men maskinen skal kanskje ikke brukes så mye på farten (stort sett stå i ro)? Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 den skal nok bare flyttes litt rundt i huset, det er det eneste men jeg synes det er litt merkelig at jeg ikke finner noe om den på Acer sine sider Lenke til kommentar
s13 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ville heller kjørt XP på så svak Hardware, Ubuntu hadde nok også fungert fint for henne (slipper antivirus osv). Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Du har nok rett i det... hmm... Har Acer slik degrade av Vista til XP greie mon tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå