Gå til innhold

Hjelp til CSS rollover i meny

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer på hvordan jeg kan klare å lage en slik rollover effekt i en meny, som illustrert her:

post-91181-1195942048_thumb.jpg

Jeg ser at rollover effekten er uavhengig av bredde, så du kan ha så lang tekst som overhode mulig, og den passer fremdeles. Har også prøvd meg på å bare kopiere koden til siden jeg har sett på, og testet om dette ville fungere. Det gjorde det dermed ikke.

Her er koden:

HTML

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
<ul id="sub-menu">
	<li><a href="#"><span>Kontakt oss</span></a></li>
	<li><a href="#">Om oss</a></li>
	</ul>

CSS

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
#sub-menu {	list-style-type: none;	height: 37px;	_height: auto;	float: right;	margin: 0 !important;	padding: 0 !important; }
#sub-menu li {	background: none;	float: left;	display: inline;	/*margin: -3px 0 0 14px;*/	height: 37px; }
#sub-menu li a {	display: block;	float: left;	height: 37px;	color: #333;	font-size: 0.975em;	text-transform: uppercase;	text-decoration: none;	font-weight: bold;	letter-spacing: 0.01em;	/*padding: 0 0 0 16px; }*/
#sub-menu li.active {	background: #FFF url(images/bg-submenu-active-li.gif) 0 100% no-repeat; }
#sub-menu li.active a {	background: url(images/bg-submenu-active-a.gif) 100% 100% no-repeat;	color: #ffb117; }
#sub-menu li a span {	padding: 12px 16px 0 0;	float: left;	height: 27px;	cursor: pointer; }

Jeg har de to bildene som trengs på riktig plass også:

post-91181-1195942352_thumb.jpg

Hva gjør jeg galt, og hva kan jeg gjøre for å få mekket denne riktig? :) Setter pris på svar!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah! Der fant jeg resten av koden også... (hover funksjonen)

/* SUB MENU DYNAMIC HOVER  ============================ */
#sub-menu li a:hover {	color: #ffb117;	background: #FFF url(images/bg-submenu-active-li.gif) 0 100% no-repeat; }
#sub-menu li a:hover span {	background: url(images/bg-submenu-active-a.gif) 100% 100% no-repeat; }

Men fremdeles er det sikkert en hel haug i denne koden jeg kan luke bort.. Eller?

Prøver selv nå, men hadde vært fint om noen kunne ha hjulpet meg.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...