kloningen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Rett på sak: Hver gang jeg booter opp, får jeg meldingen : fInner ikke filen boot.ini , starter opp fra c\windows Har dette noe å si? om jeg ikke har boot.ini eller ikke? Os'et mitt funker jo helt fint. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Du kan gjenopprette boot.ini fra gjenopprettingskonsollen: Boot fra XP CD-en Gå ut i gjenopprettingskonsollen (trykk R e.l) Fra ledetekst, skriv: bootcfg /rebuild og følge veiledningen (Som Load identifier skriver du den XP versjonen du har eks. Windows XP Home, som "load options" skriver du /fastdetect) Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Du har sikkert vært i med noe Vista saker....eller? Boot.ini kan du enkelt og greit skrive i notisblokk, og lagre som boot.ini (ikke som boot.ini.txt) i C:\ Og det på grunn at det booter i windows. Bootcfg bruker du når du ikke kan gjør det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det har ikke noe å si om den filen mangler, når Windows ligger på standard plass. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Stemmer det som hårek sier. boot.ini-filen sier bare til maskinen hvor operativsystemet ligger, og eventuelt hvilke OS som finnes på maskinen. Dersom det hadde vært flere OS og boot.ini hadde manglet, så hadde du ikke hatt muligheten til å velge OS. Da hadde standard-OSet ditt startet. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 boot.ini-filen sier bare til maskinen hvor operativsystemet ligger, og eventuelt hvilke OS som finnes på maskinen. Er det bare det du bruker boot.ini file til? Eller har du glemt noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå