zeq Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 PC-en min består av: CPU: intel pentium D (2.8) GPU: xfx geforce 8800gts (320 mb) kabinett: et litt trangt et Hovedkort: MSI ettelleraent Vifter: en coolermaster og den på skjermkortet strømforsyning: sweex (modell ba000110) Det var det viktigste. Jeg har et stort problem når det gjeller varme og støy. jeg har tatt og satt kabinettet oppå skrivebordet og tatt av side dekselet, men det blir varmt allikevel og til å med når jeg bare skriver dette kjører vifta på max selv om det ikke er mer enn rundt 22 grader i det rommet jeg sitter i. idelen min er på rundt 50 grader på speedfan, men på NVIDEA MonitorWiew viser at GPUen er oppi hele 61 grader selv om jeg ikke spiller. Av og til når jeg spiller Crysis blir PC-en så varm at hele spillet klikker og jeg må slå av hele dataen. Hva kan jeg gjøre for å få en kjøligere og ikke minst mindre bråkete PC? Lenke til kommentar
voll Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 PC-en min består av:CPU: intel pentium D (2.8) GPU: xfx geforce 8800gts (320 mb) kabinett: et litt trangt et Hovedkort: MSI ettelleraent Vifter: en coolermaster og den på skjermkortet strømforsyning: sweex (modell ba000110) Det var det viktigste. Jeg har et stort problem når det gjeller varme og støy. jeg har tatt og satt kabinettet oppå skrivebordet og tatt av side dekselet, men det blir varmt allikevel og til å med når jeg bare skriver dette kjører vifta på max selv om det ikke er mer enn rundt 22 grader i det rommet jeg sitter i. idelen min er på rundt 50 grader på speedfan, men på NVIDEA MonitorWiew viser at GPUen er oppi hele 61 grader selv om jeg ikke spiller. Av og til når jeg spiller Crysis blir PC-en så varm at hele spillet klikker og jeg må slå av hele dataen. Hva kan jeg gjøre for å få en kjøligere og ikke minst mindre bråkete PC? Du kan sette inn kabinettvifter, men då må du vel lage hull så det vert nok ikkje pent. Kanskje på tide med eit nytt kabinett? anbefaler dette: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=44198 Dette har eg sjølv og det har tre mist-vifter som gjer at ein har god sirkulasjon. Du hadde problem med støy også, kanskje du skal skifte vifta på gpuèn din? Eg skal gjere det snart, denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=43781 Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Kjøp på kjøling til PC-en virker som du har det ganske trangt i kabinetter ditt??, kjøp på vifter, så det blir gjennomstrømning i kabinettet å kanskje vann kjøling eller andre metoder?? eller ett nytt kabinett som er stort med masse av plass og bra kjøling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå