Gå til innhold

Tamron AF 18-250 til Canon 400 EOS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh. Morsomt, jeg var nettopp ferdig med å se Advent Children på dvd og det første jeg gjorde var å åpne denne tråden.

Anyway, det er et DI-II-objektiv, som vil si at det er laget for kameraer som EOS 400D (tilsvarende Canons egne EF-S-objektiver). Etter det jeg har sett av tester er det et helt greit allround-objektiv.

Men som alle andre superzoom-objektiver så er det en gjort en god del kompromisser i designet. Sammenlignet med objektiver med mindre brennviddeomfang vil det ha flere optiske svakheter, og du vil nok merke mer fortegning og kromatisk aberrasjon enn i mer spesialiserte objektiver. Men bemerk at det ikke er et dårlig objektiv (det er antageligvis bedre optisk enn Canons 18-55 kitobjektiv :p), det har bare noen svakheter (som man som oftest ikke faktisk merker ved hverdagsbruk).

Til innendørsfotografering kan det være en ulempe at det har såpass liten største blenderåpning, så det kan være greit å ha en blits i tillegg.

Lenke til kommentar
Morra mi vil ha all-round objektiv som erstatter det som følgte med kameraet, og lurer på om

https://prisguiden.no/product.php?productId=73615

passer med Canon 400 EOS

Det skal vistnok brukes til barnefotografering både inne og ute. Er den grei? Har dere eventuelt noe annet å anbefale?

Det fungerer til barnefotografi ute på sommerstid, men på grunn av dårlig lysstyrke vil det fungere heller dårlig innendørs og på vinteren.

Om hun har en god blitz vil hun kunne bruke det, men det koster jo litt det også.

Tamron 17-50 2.8 er et mye bedre valg, eventuelt Canon 50mm 1.8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...