Espen_k Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har planer om å gå til anskaffelse av en Sony Playstation 3, så det står jo mellom 60Gb'n og 40Gb'n. Hva trenger jeg egentlig lagringsplassen til? Hvilke finesser har 60Gb'n som 40Gb'n ikke har? Ps2 har jeg, så jeg trenger ingen slik kompatibelfunksjon. Minnekortleser, når kommer jeg til å bruke den? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Om du kommer til å bruke minnekortleseren, vet du nok best selv Trenger du det? Ja, det er praktisk, men selv har jeg brukt den EN gang. 40GB har 2 mindre USB-porter, noe jeg mener fremdeles er nok. Hvis ikke, vil jeg tro en slags splitter gjør susen. Ellers er det vel lite forskjell på de 2 modellene. Lenke til kommentar
Espen_k Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Om du kommer til å bruke minnekortleseren, vet du nok best selv Trenger du det?Ja, det er praktisk, men selv har jeg brukt den EN gang. 40GB har 2 mindre USB-porter, noe jeg mener fremdeles er nok. Hvis ikke, vil jeg tro en slags splitter gjør susen. Ellers er det vel lite forskjell på de 2 modellene. I hvilke tilfeller kommer jeg da til å bruke minnekortleseren? Er det slike fotoalbum og muligheter for å lagre musikk? Så langt vet jeg bare at konsollen er god å spille på Takk for svar! Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Tja, har du et kamera med minnebrikke, ser det veldig pent ut å smekke bildene i full oppløsning opp på TVen. Veldig enkelt er det også. Du kan sortere bilder i mapper ja, men den funksjonen er ikke utpreget genial pr. dags dato. Lenke til kommentar
Espen_k Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Hva trenger jeg 40 GB til, i forhold til 8MB i min Ps2 ? Hvilke onlinefunksjoner er det på denne konsollen ? Lenke til kommentar
Walts Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) spill tar ganske mye lagringsplass i forhold til ps2, ikke alle men noen f.eks heavenly sword sin lagrinds plass er på 3.6gb alene( mens andre tar ikke mer enn noen mb), også kan du laste ned trailere av spill/filmer, demoer, PSN spill (f.eks warhawk, tekken, gammle ps1 klassikere) Men 40gb holder lenge, hvis ikke er det bare å kjøpe en større en senere, men jeg har ikke vært i nærheten av å fylle min enda. Online funksjonene er like på 40gb og 60gb, du kan gå på ps store å laste ned demoer, trailere og spill, du kan surfe på nettet med weblesern og selfølgelig spille online med spillene som har online Endret 24. november 2007 av djrabbit88 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Og hvis jeg ikke tar helt feil, følger det ikke med 2 spill og 2 håndkontrollere i 40g pakka... ? KUN Konsoll og en håndkontroll? Og det værste er at Sony skal kun ha 40g på markedet en periode nå... Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 I verste fall, om du går tom for plass, kan du alltids gå for denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336007 og gi blanke i hvilken maskin du kjøper. Bruk denne guiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=842568 Når det gjelder minnekortleser, er jeg en som bruker den i mangel av USB-pinne. Minnekort hadde jeg til telefonen min (MSDuo 1GB), men nå som jeg har ny fon med M2-kort, har det gamle funnet sin plass i leserne til PS3'en og laptopen min. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Vil det funke med en usb-splitter på PS3? hvis jeg kjøpte den på 40gb med to USB, vil det funke med en 1til4-splitter? Lenke til kommentar
henky Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 er det ikke mange som har hatt trøbbel med 40gb versjonen? mener jeg har lest at mange har måttet levere dem til reparasjon. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det er høyere feilrate på 40g ja. Har lest det jeg også... Lenke til kommentar
StalkerPrime Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 http://kotaku.com/gaming/scee/40gb-ps3s-ha...ates-320321.php Lenke til kommentar
GetLow Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Kjøpte 60gig pakka, and i løw it. følgte med 2 spill: motor storm og resistance: fall of man. motorstorm er kanskje det dårligste spillet jeg har spillt. to kontroller, kjekkt å ha. Lenke til kommentar
StalkerPrime Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Er jo slike at du kan kjøpe deg en minnekortpen som S-r-ex sa og kanskje USB hub til 40GB, er ikke sikker på dette. Forskjellen er jo bare da spillene, 20 gb mer, ps2 komp og 1 extra kontroll. 40GB koster jo 3000kr mens 60GB koster 5000kr. Så kan du jo for de 2000kr i forskjell kjøpe 2 andre spill og Dualshock3 kontroll. Liker du motorsport og å skyte aliens i fps kan du få de spillene for 200 kr pr stk. EDIT: Du kan faktisk bruke USB hub Endret 25. november 2007 av StalkerPrime Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Jeg selv kjøpte 60'en i stedet for 40'en og jeg er fornøyd med det. Klarer du å skaffe 60 gb'en kan du jo skryte av at du var blandt de siste som fikk den Lenke til kommentar
StalkerPrime Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Litt overdrevent å btale 2000 mer for å skryte om noe mange allerede har. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Skal nå sies at man får tak i 60GB til nesten lik pris som 40GB'n. Kjøpte min 60GB til 4000 hvertfall + 200 for levering på dør. Lenke til kommentar
StalkerPrime Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 På Elprice.no ja. Men det tilbudet er over og de er usikker og sier de vill kanskje skaffe at nytt parti av 60GB med et annet tilbud. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ja det er vel over, men om det er andre steder som selger vet jeg ikke, bare tenkte det var mulig sånn før jul. Og på finn.no finner man jo noen som vil kvitte seg med sin lite bruke ps3 og Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Elprice vil nå ta inn 40g istedet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå