Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Merkelig motor temp.viser problem

Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Har en toyota camry som viseren går til bunns på iløpet av 2 minutters gange på motor, motstand på temp føler er da 290 ohm. iflg. autodata er 80 grader 250-400 ohm på motstand. Har prøvd å bytte speedometer uten noe forskjell. Når bilen er kald viser viseren kald. virker nesten som en av/på bryter. termostat åpner og slage fra termostat til radiator blir lunken (minst, har ikke turt å ha motor i gang så lenge) Når ledning dras av motstand går den ned til 0 igjen på "varm" motor. noen som har forslag til dette merkelige problemet? Det første som slo meg var vannpumpa siden tempraturen steg så fort men siden begge radiatorslangene blir varme er det jo sirkulasjon.. Har også prøvd å luftet flere ganger og kan ikke tenke meg at det er luft igjen nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hmm.. begynner å lure på om topp pakninga er gåen, målte fra kald motor, da var motstanden 1138 ohm, dette sank til 600 ohm fra jeg startet bilen til jeg så på multimeteret (10 sek kanskje) dette sank fortløpende til under 200 ohm da jeg stoppet bilen (kanskje 3-4 minutters gange totalt) men da motor ble stoppet viste multimeteret 280 ohm igjen. Tror kanskje føleren blir varmet av eksosen.. fillern! Eller kan det være andre plager som dårlig jording f.eks? men starter snurrer lett så tviler på dårlig jording. Da dette ble utført ble det målt mellom batteriets minus pol og rett på føleren. Føleren går fort til max når ledning legges til motor (jord). Olja ser også fin ut, alle sylindre ligger mellom 12 -18% sylinderlekkasje.. Blir meget forvirret her..

Edit: bilen ryker heller ikke noe nevneverdig..

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...