Christopher Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hei På kopimaskiner (inkl. alt i ett skrivere) så blir et hvitt ark kopiert uten noe på. Men når jeg scanner via en Canon, CanoScan D1250U2 og printer ut på en Canon S750 så prøver den idiotiske programvaren å være klok så den ser ikke på hvitfargen i arket som hvit. Dette gjør at utskriftene som er scannet direkte til printeren har "skrevet" en hvit farge (med blå nyanse) og brukt mye blekk som ser dårlig ut. Hvordan kan man få en scanner/printer til å se på hvitt papir som hvitt og ikke som en annen farge (alt i ett skriverne greier jo dette)? Noen som har forslag? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Vel, hvis det dreier seg om en tekst eller ett s/hv bilde så er selvfølgelig løsningen å scanne det i s/hv... Hvis ikke må du nok prøve deg fram med innstillinger av kontrast, gamma, lysstyrke etc. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 bjc 6100 og det hersens blekket brukes opp på no time selv om jeg bare skriver ut svart hvit tekst. Prøv å bruk den advisoren og send en mail til canon. (har kommet en ny driver hjelper ikke stort men litt) Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Takker for svar! Har prøvd alle innstillinger men pc'en skjønner ikke at det er hvit og ikke skal printes. Er det ikke noen programmer som kan stille inn dette for meg? Andre forslag? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Har du prøvd de nye driverne som er endret fordi patronene (innholdet) er endret? Opplever det samme og sendte en mail til canon for å opplyse om dette får se om de svarer... (Var litt for su i stemmen men, men....) Eneste løsning er å ta ut fargepatronene da???? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Tror vi har misforstått litt. Du snakker om en BJC 6000 jeg snakker om en Canon S750. Og er ikke helt med på tankegangen din? Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 * Øk kontrast og lysstyrke på innscanning * Velge s/h på utskrift - ikke farge Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Hei Svart hvitt løser jo problemet for da tolker programmet det hvite som hvitt og skriver ikke ut noe. Men jeg VIL ha kopiene i farger Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Ingen som har noen bedre forslag?? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Please, jeg trenger sårt hjelp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå