Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

SPL Forsterker (Strøm inn og lyd ut?)

Exilim

Anbefalte innlegg

Sitter med en SPL Bil forsterker.

(Class-D Amplifier

SPL

BODA400

1 Channel

Digital Amplifer 1500W) Er det som står på forsterkeren.

Skal koble den til 230V~ nettet i huset, via en 12V Likespennings adapter.

- På ene siden av forsterkeren er det ett tomt hull til en sikring hvor det står "HI-INPUT BND" på, skal jeg sette sikring inn der, eller klarer den seg uten?

- På motsatt side av forsterkeren er det tre skruer hvor det står "GND", "REM" og "+12V"

Hvordan kan jeg koble adapteren på "+12V" hullet, ettersom det er 2 ledere og dem ikke kan treffe hverandre uten å unngå en kortsluttning*

- På samme side som "GND" osv. er det like skru-hull hvor det står "Speaker," og under "L +/-" og "R +/-", (plass til fire kabler der, + og - er hver for seg!).. Hvor koble sub ettersom det er bare det jeg skal ha. ?

*Når det gjelder +12V hullet, så har jeg en sikring som har like ender som denne, er det da meninga at jeg skal koble de to lederne til hver sin side på den ene siden, og bare ha en fra andre siden og inn i forsterkeren, eller?

Såfall, hvilken side er inn, og hvilken side er ut ?

Takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter med en SPL Bil forsterker.

(Class-D Amplifier

SPL

BODA400

1 Channel

Digital Amplifer 1500W) Er det som står på forsterkeren.

Skal koble den til 230V~ nettet i huset, via en 12V Likespennings adapter.

- På ene siden av forsterkeren er det ett tomt hull til en sikring hvor det står "HI-INPUT BND" på, skal jeg sette sikring inn der, eller klarer den seg uten?

- På motsatt side av forsterkeren er det tre skruer hvor det står "GND", "REM" og "+12V"

Hvordan kan jeg koble adapteren på "+12V" hullet, ettersom det er 2 ledere og dem ikke kan treffe hverandre uten å unngå en kortsluttning*

- På samme side som "GND" osv. er det like skru-hull hvor det står "Speaker," og under "L +/-" og "R +/-", (plass til fire kabler der, + og - er hver for seg!).. Hvor koble sub ettersom det er bare det jeg skal ha. ?

*Når det gjelder +12V hullet, så har jeg en sikring som har like ender som denne, er det da meninga at jeg skal koble de to lederne til hver sin side på den ene siden, og bare ha en fra andre siden og inn i forsterkeren, eller?

Såfall, hvilken side er inn, og hvilken side er ut ?

Takk !

Her er du på TYNN is, noe av dette er så "far out" at jeg ikke helt skjønner hva du mener...

Den omformeren din må MINST gi 40 ampere, og ledningene ut fra den bør ha god tykkelse...

Du har 2 ledninger ut fr omformeren, den ene er + og den andre jord... + skal til +12v på forsterker, og jord til GND på forsterker... så tar du en ledning fra REM, via en bryter til + på omformeren... HI-INPUT skal du ikke bry deg om...

Suben skal kobles på den ene L+ eller R+, og den motsatte minus, men det skal stå på forsterkeren (bridge ;))

Lenke til kommentar

TYNN is ?

Er forsterkeren fuck'd om jeg har kobla adapteren inn ?

Gir nok ganske mye mindre enn 40 A, så tror jeg skal gå å stjele bilbatteriet til fattern ;)

Men med 40 A trenger jeg nok ganske mye feitere kabel en den jeg bruker nå :(

Kan jeg ta èn kabel fra + siden på bil-batteriet, og sette i +12V hullet, og en mindre kabel fra - siden inn i GND ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...